پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

تحقیق درباره سیم کوچک انتقال دهنده الکتریسیته

دانلود تحقیق درباره سیم کوجک انتقال دهنده الکتریسیته
دسته بندی برق
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
تحقیق درباره سیم کوچک انتقال دهنده الکتریسیته

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق درباره سیم کوچک انتقال دهنده الکتریسیته*


دانشمندان برای اولین بار نشان داده اند که یک سیم کوچک کریستالی( بلوری ) منفرد می تواند به عنوان یک هادی الکتریکی عمل کند . چارلز لایبر و همکارانش در دانشگاه هاروارد عقیده دارند که این لیزرهای کوچک می توانند برای کاربردهای متغیری بکار روند زیرا می توانند بیشتر طول موجها را گسیل کنند . این کاربردها شامل ارتباطات و مخابرات و همچنین برای انتقال قوی اطلاعات با حجم زیاد است .

لیزرهای نیمه رسانایی که به طور الکتریکی هدایت می شوند تا حال برای کاربردها مورد استفاده قرار می گرفتند اما هزینه ساخت آنها زیاد است . علاوه بر این ابزارهایی که معمولا برای ترکیب کردن نیمه رساناها ساخته شدند کار یکپارچه کردن سیستم های پایه سیلیکونی را مشکل انجام می دهند.

برای غلبه بر این مشکلات ، بسیاری از محققین برای یافتن جانشینی مانند لیزرهای کوچک شروع به تحقیق کردند . یک لیزر به یک وارونی جمعیت بین دو تراز انرژی در سیستم احتیاج دارد . این وارونی جمعیت به صورتی است که تراز بالاتر دارای جمعیت بیشتر ی از تراز پایین تر است . این کار می تواند بوسیله لیزرهای خارجی برای برانگیخته کردن مواد به روشی که به دمش اپتیکی موسوم است انجام شود . برای کاربردهای واقعی وسایل مورد استفاده باید لیزر را به صورت الکتریکی هدایت کنند و نه به صورت اپتیکی .

برای رفع این مشکل ، لایبر و همکارانش که بر روی این طرح کار می کنند برای این آزمایش از یک بلور منفرد سولفید کادمیم که قطر آن 200-80 نانومتر است استفاده کردند .

آنچنان سیمهای بلوری منفرد شبیه اجزای سازنده ای هستند که لیزرهایی که به طور الکتریکی هدایت می شوند ، را تشکیل می دهند . این شباهت به خاطر این است که آنها بدون نقص هستند و ویژگیهای فوق العاده انتقال الکتریکی را به نمایش می گذارد . این وسایل بوسیله قراردادن سولفید کارمیم بر سیلیلونی که بقدر زیادی آلوده شده است ساخته می شوند .

تیم دانشگاه هاروارد به آرامی جریان درون سیم کوچک را افزایش دادند و در شدت نور گسیل شده هنگامی که جریان بالای 200 میکرو آمپر باشد ، افزایش مشاهده کردند . این جریان متناظر با شروع تابش لیزری می باشد.

لایبر به سایت فیزیک وب گفت : علاوه بر این این اولین باری بود که وسایل هادی الکتریسیته از اجزای پیش ساخته تشکیل می شدند . محققین عقیده دارند که نزدیک شدن آنها می تواند به مواد دیگر تعمیم یابد مانند سیم های کوچک نیترید گالیم و فسفیدانیدیم .

در این روش لیزرهای از مرتبه نانو می توانند ناحیه فرا بنفش را تا نزدیک ناحیة فرو سرخ طیف الکترومغناطیسی را می پوشانند . لایبر گفت که ضروری است قبل از آنکه از لیزرهای نانونی در ابزارهای واقعی جهان استفاده کنند ، قدری بیشتر درباره فیزیک پایه یاد بگیرند .

زندگی و میرایی و فیزیک :

شواهد نشان دهنده این است که مردم بیشتر دوست دارند هنگامی که به سن پیری می رسند ، بمیرند اما درحقیقت ثابت ماندن نسبت و سرعت مرگ در یک سن معین منجر به وضع ثابت میرایی می شود . اکنون جاناتان کو و نویگ ماو در دانشگاه کمبریج و همچنین ( مایک کاتز) در دانشگاه ادینبرگ مدل کامپیوتری ای طراحی کردند که ایجاد تعادل را در سرعت مرگ با افزایش سن ، خوشایند کرد .

این نتیجه که مدلهای قبلی قادر به دست یافتن به آن نبودند ، ممکن است بیش از پیش به مادر توضیح میرایی کمک کند .در سال 1995 یک الگوی ظاهر کننده رایانه ای تغییر سن را طراحی کرد که روش معینی را بر توضیح میرایی ارائه می کرد . در این الگو به هر فرد منحصر به فرد یک رشته عددهای دو دویی اختصاص می یابد که در طول مدت زندگی آن شخص ثابت می مانند .

هر رقم صفر یا یک تغییر در حالت سلامتی آن فرد را در هر قسمت از عمر او نشان می دهد . یک صفر نشاندهنده کاهش سلامتی نیست همچنانکه یک عدد یک هم نشان دهنده یک مریضی ارثی ژنیتیکی نیست . در حالیکه زمان به جلو می رود ، آن الگو تعداد عددهای یک را میشمارد . این عددها یک نشان دهنده تعداد بیماری هایی است که آن فرد منحصر به فرد داشته است . وقتی این تعداد به آستانه معینی رسید آن فرد خاص میمیرد .


مقاله درباره سیکل های سوخت فسیلی

دانلود مقاله درباره سیکل های سوخت فسیلی
دسته بندی زمین شناسی
بازدید ها 34
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مقاله درباره سیکل های سوخت فسیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره سیکل های سوخت فسیلی*

مراحل فرایند موافق و مخالفت جهان سیکل های سوخت فسیلی :

زغال : تحلیل سیکل سوخت زغال ،مراحل فرایند استخراج زغال سنگ و حمل ونقل آن ،استخراج آهک و حمل آن ،ساخت وعملیات وپیاده کردن (جدا کردن)، اجزایی نیروگاه وهمچنین تخلیه مواد باطله را در نظر می گیرد .تمام زغال سنگ در آلمان از معادن زیر زمینی استخراج می گردد. زغال سنگ برای نیروگاه Lauffer از Rahrgebeit بدست می آید و دو سوم زغال توسط کشتی ویک سوم توسط راه آهن حمل می گردد واز رودخانه های Neckar , Rhein , Ruhr برای حمل ونقل زغال سنگ استفاده می شود . لیگنیت : بدلیل کم کالری ( وارت زا) بدون لیگنیت ( ارزش گرمایی کم ) ، تولید برق از لیگنیت هنگامی معنی پیدا می کند که نیروگاه نزدیک به ناحیه استخراج قرار گیرد تا از راههای حمل ونقل طولانی پرهیز گردد . چندین ناحیه معدن کاری لیگنیت در آلمان وجود دارد که همگی آنها معادن روباز می باشند . نیروگاه مرجع (اصلی ) در ناحیه معدن کاری لیگنیت Rhenish واقع است . در دراز مدت استخراج در Rheinlanol محدود به سه معدن باز می گردد. Inden وGareweiter , Hawbach معادن II ,I,Garzweiler بصورت معادن مرجع انتخاب می شوند زهکشی ثابت برای حفظ خشکی معدن وتخلیه آب ضروری است . به همین منظور زهکشی انجام می گیرد. پایین آوردن سطح آب امری بسیار موثر است . لیگنیت توسط تسمه نقاله های متحرک توسط برق از معدن به نیروگاه حمل می شود . سنگ آهک توسط کامیون از معدن سنگ به نیروگاه حمل می شود . باطله جامه به صورت خاکستر وسنگ گچ از نیروگاه

درمعادن روباز تخلیه می شوند.

نفت : برای بر آورد انتشارات یک شرکت عرضه کننده نفت آلمانی استخدام شده است . اکثر نفت بکاررفته در آلمان از کشورهای عضو OPECمی آید ، سایر کشورهای عرضه کننده مهم عبارت اند از نروژ وانگلستان واروپای شرقی می باشند . فقط بخشی از نفت بکار رفته در آلمان ،نفت ازOPEC می باشد اما صدور ونیمی از نفت خام تولید شده جهان توسط دریا حمل می شود . این نفت خام از طریق خط لوله از انبار خلیجی در ویلهلم شاون به پالایشگاه اصلی واقع Wesseling در نزدیکی KOLA حمل می شود .

نفت خام از اروپای شرقی ، از دریای شمال واز آلمان مستقیماً به پالایشگاه حمل می شود . توصیف پلایشگاه مرجع بر اساس اطلاعات یک پالایشگاه استاندارد آلماین پیش فرض می باشد . نفت پالایش شده توسط کرجی (قایق ) به نیروگاه حمل می شود . گاز طبیعی : تحلیل و آنالیز انتشارات حاصل از فرایند در جریان مخالف بر پایه یک ترکیب گاز استاندارد مطابق با تواید گاز در 1991 است . در 1991 حدود 26.5% از گاز طبیعی بکار رفته در آلمان در خانه استخراج گردید . بقیه از هلند ونروژ ، gus ودانمارک وارد شده است .

گاز طبیعی استخراج شده حاوی بخار آب وگوگرد به صورت H25 یا به شکل آلی است ، حدود50 تا%60 از ذخایر گاز آ‎لمان گاز اسیدی ( حاوی H25 ) وبقیه آن گاز سبکLean است .

گاز از هلند ونروژ 100% گاز سبک است در حالیکه تقسیم بندی (سهم ) گاز اسیدی از Gus برابر با 20/80% می باشد . گاز طبیعی توسط خطوط لوله حمل می شود . وفرض می شود که نیروگاه مستقیماً به شبکه توزیع منطقه ای وصل باشد . فشار در خطوط لوله افت می کند که به دلیل اصطکاک داخلی واصطکاک در دیواره های خط لوله است . بنابراین ایستگاه کپرسور در فواصل 100 تا 200 Km لازم می باشند . بعلاوه تاسیسات فنی از نوع دستگاه های کنترل ، اندازه گیری ومخلوط کردن می باشد.

انتشارات از مراحل فرایند مخالف وموافق جریان : برای تضمین کمّی انتشارات از مراحل فرایند موافق ومخالف جریان ، عوامل انتشار ژنتیک استفاده می شوند . بدلیل استفاده از برق و گرما در مراحل فرایند موافق و مخالف جریان ، آلاینده های هوا وگازهای گلخانه ای منتشر می شوند . بعلاوه ، در بعضی فرایند ها ،آلاینده ها بطور مستقیم منتشر می شوند . معدنکاری زغال سنگ منجر به یک انتشار قابل ملاحظهCH4 می گردد. منابع اخیر m3/t 21 را بصورت عامل (ضریب ) انتشار ذکر می نمایند. معدنکاری لیگنیت باعث آزاد شد CH4نیز می شود ، اما کمتر از تولید آن در زغال سنگ می باشد . در طی استخراج وحمل توسط خطوط لوله نفت وگاز مقادیر قابل توجهی ازCH4 منتشر می شوند . بویژه برای خطوط لوله درGUS ضرایب انتشارCH4 بالادر مقالات ذکر می شوند .

در اثر بار گیری وتخلیه ،Kg o. 8 غبار درهر تن زغال سنگ یا لیگنیت منتشر می شوند .


سیستم تامین توان الکتریکی فضاپیما (ماهواره)

امروزه ساخت و استفاده از ماهواره ها در بیشتر کشور های دنیا رشد چشمگیری داشته استکشور ما نیز از این قضیه مستثنی نبوده و تلاش های زیادی در این عرصه صورت گرفته استبا توجه به هزینه ی کم و کوچک بودن نسل جدید ماهواره ها امکان تحقیقساخت و آزمایش آن در محیط های دانشگاهی هم فراهم آمده است
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 32
فرمت فایل doc
حجم فایل 2092 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
سیستم تامین توان الکتریکی فضاپیما (ماهواره)

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

امروزه ساخت و استفاده از ماهواره ها در بیشتر کشور های دنیا رشد چشمگیری داشته است.کشور ما نیز از این قضیه مستثنی نبوده و تلاش های زیادی در این عرصه صورت گرفته است.با توجه به هزینه ی کم و کوچک بودن نسل جدید ماهواره ها امکان تحقیق,ساخت و آزمایش آن در محیط های دانشگاهی هم فراهم آمده است.

در این پروژه قصد دارم با مطالعه ای هر چند مختصر به بررسی سیستم تامین توان الکتریکی در ماهواره ها و فضاپیما ها بپردازم.

با تحقیقاتی که انجام شد دریافتم هیچ کتابی در منابع خارجی به طور مستقل به بررسی سیستم الکتریکی ماهواره یا فضاپیما نپرداخته و فقط فصلی از یک کتاب به آن اختصاص شده است.

لازم به ذکر است لغت ماهواره و فضاپیما تفاوت هایی با هم دارد که به آن اشاره خواهد شد.

در فصل های ابتدایی سعی شده به توضیح تعاریف کلی پرداخته شود و در فصل های انتهایی وارد جزییات و کاربرد ها خواهیم شد.

فهرست مطالب

مقدمه4

فصل اول :مفاهیم و تعارف ابتدایی

فضاپیما چیست6

ماهواره ها7

ساختمان ماهواره ها 9

انواع ماهواره ها10

فصل دوم :معرفی سیستم توان الکتریکی در فضاپیما

ضرورت و اهمیت16

تاریخچه و معرفی17

اجزا و عملکرد زیرسیستم تامین توان الکتریکی ماهواره20

بخش تولید توان الکتریکی21

بخش ذخیره توان الکتریکی29

سیستم کنترل و تنظیم ذخیره توان الکتریکی31

سیستم مدیریت توزیع توان32

فصل سوم:سیستم تولید انرژی الکتریکی فضاپیما

معرفی پدیده فتوولتائیک36

بررسی ساختار اتمی سلول خورشیدی36

طبقه بندی سلولهای خورشیدی با توجه به نوع عناصر به کار گرفته شده در آنها39

منحنی مشخصه الکتریکی خروجی سلولهای فوتوولتائیک40

راندمان سلول ها42

اثرات گرمایی43

افزایش راندمان سلولهای فتوولتائیک45

مدار معادل سلول خورشیدی46

آرایه های (پنل ها) خورشیدی48

طراحی آرایه های خورشیدی50

طراحی آرایه ها در ماهواره ها52

فصل چهارم:سیستم ذخیره انرژی فضا پیما

نحوه عملکرد باتری54

انواع باتری55

شارژ باتری58

دشارژ باتری61

طول عمر باتری62

باتری های مورد استفاده در ماموریت های فضایی63

پارامتر های انتخاب باتری در فضا65

فصل پنجم :سیستم کنترل و تنظیم فضاپیما

روشهای کنترل و تنظیم توان ماهواره71

سیستم های انتقال انرژی DET و PPT73

مقایسه سیستم های انتقال انرژی DET و PPT78

تولید ومدیریت توانPGD در ماهواره keleo Ho دانشگاه هاوایی79

فصل ششم :شبیه سازی سیستم تولید و ذخیره انرژی الکتریکی

شبیه سازی سیستم تولید انرژی الکتریکی86

شبیه سازی باتری ها90

فصل هفتم:مباحث تکمیلی

دوره خورشید گرفتگی مدار96

سیستم الکتریکی ایستگاه بین المللی فضایی100

منابع104


مقاله تاثیر مخلوط بازاریابی بر صادرات منسوجات مصر

مقاله تاثیر مخلوط بازاریابی بر صادرات منسوجات مصر
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 35
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مقاله تاثیر مخلوط بازاریابی بر صادرات منسوجات مصر

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر
*مقاله تاثیر مخلوط بازاریابی بر صادرات منسوجات مصر*

تاثیر مخلوط بازاریابی بر صادرات منسوجات مصری با استفاده از شیوه دینامیک سیستم

خلاصه:

مصر همیشه به عنوان یک صادره کننده کیفیت بالای منسوجات پنبه ای و پنبه خام مشهور بوده است. پنبه مصری برای ویژگی های خاصی که مصرف کنندگاه بازار با موقعیت مناسب را جذب می کند شهرت بین المللی دارد.تحت شرایط محیطی بسیاری صادرات پنبه خام ومنسوجات پنبه ای مصر کاهش یافت که به مسائل اجتماعی واقتصادی منتهی شد. وضعیت فعلی صنعت منسوجات مصر وکاربردهای آتی چندین توافق نامه تجاری دوجانبه وجهان از طریق زنجیره ارزش منسوجات که با کشاورزان شروع و با صادرکنندگان خاتمه می یابد، سیگنال های خطر شدیدی را به کارگران ارسال کرد. جورکردن مزیت رقابتی با فرصت های به دانش عمیق صنعت ومدل ذهنی که آن را مطرح می سازد نیاز دارد. پیاده کردن دینامیک سیستم مجازی که صنعت منسوجات را کنترل می کند یک نیاز ضروری برای پیدا کردن راهی برای عوض کردن وضعیت فعلی صنعت وآماده کردن آن برای چالش های بعدی است.

ابن مقاله می خواهد یک مدل دینامیک سیستم برای صنعت ناجی مصر تهیه کند که می توان برای تست کردن ایده های تغییر بکار برد تا وضعیت این صنعت تغییر کند.

آن را برای تغییرات محیطی بین المللی و محلی مورد انتظار نزدیک آماده سازد و عمدتا صادرات صنعت را تقویت کند.بعلاوه عناصر استراتژی ها برای افزایش صادرات صنعت منسوجات مصر آزمایش می شوند تا بهترین استراتژی که برای رسیدن به اهداف دنبال شود حاصل شود.

این مقاله اهمیت بالا سرمایه گذاری در توسعه پنبه خام برای افزایش صادرات پنبه خام ومنسوجات تمام شده مصر را نتیجه می گیرد. این مقاله نشان میدهد که سرمایه گذاری اولیه برای افزایش تولید پنبه خام خوب در افزایش دادن صادرات موثرتر از سرمایه گذاری در توسعه تولید منسوجات است که پس از افزایش تولید پنبه خام اهمیت بیشتری دارد. همچنین این مقاله نشان میدهد که سرمایه گذاری در توزیع و ارتقا در مقابل رقابت کمک می کند با نتایجی که بهتر از کیفیت وتحقیق وتوسعه برای بخش تولید نساجی مصر است.همچنین سرمایه گذاری درکیفیت منسوجات تمام شده باید در سطوح بالا قابل دوام باشد تا تاثیر مثبت واقعی روی صادرات داشته باشد.


مقدمه

صنعت منسوجات همیشه صنعت پیشتاز در مصر بوده است که بسیاری از منابع انسانی را جذب کرده است.مصر به علت عالی ترین تولید پنبه،تاسیسات تولیدی عظیم و منابع انسانی ماهر مزایای رقابتی بسیاری در این صنعت دارد. اخیرا، صنعت نساجی مصر مسائل بسیاری داشته است که همراه با فشارهای اقتصادی داخلی بسیار دشوار و تهدیدهای دنیاهای خارجی بوده است. صنعت نساجی مصر فرصت های برای رقابت در سطح داخلی و جهانی را دارد اگربتواند مسائل را از طریق زنجیره ارزش خود حل کند.

صنعت منسوجات مصر هنوز مهمترین صنعت در مصر تلقی می شود زیرا %30 نیروی کار مصر را جذب می کند و معرف %25صادرات است. بنابراین، اقتصاد مصر برای طراحی مجدد این صنعت برای روبه رو شدن با تغییر کردن متغیرهای محیطی اطراف آن انتخاب نداشته است.مخلوط وبازاریابی، محصول، قیمت، توزیع وارتقاء باید تغییر کند تا این صنعت توسعه یابد و آن را آماده سازد تا با مسائل آتی نزدیک و فعلی روبه رو شود.مصر نیاز داردکه اقدامات آگاهانه انجام دهد تا این صنعت را هموار سازد وصادرات را افزایش دهد بطوری که نیروی کار و درآمد ارز سخت را افزایش دهد.ابزارهای دینامیک سیستم می تواند به مصر کمک کند تا مزایای تطبیقی صنعت منسوجات خود را به مزایای رقابتی جهانی تبدیل کند.

تعریف مسئله

به تازگی صنعت نساجی مصر تحت برنامه خصوصی سازی، فشارهای اقتصادی،و توافق نامه GATT تلاش می کند که قدم های بزرگی بر دارد تا آنچه که قبلا از آن برخوردار بوردا بدست آورد. این صنعت اغلب بر رقابت جویی در دسترس بودن بیشتر مراحل زنجیره ارزش در مصر استوار می شود.

بررسی اجرای موضوعات HSE در اجرای پروژه های مختلف و عملیات عظیم پیمانکاری

تجربه سالیان دراز مدیران اجرایی کشور حکایت از آن دارد که در اجرای عملیات عظیم پیمانکاری مهمترین عاملی که می تواند به انتقال و ارتقاء فن آوری ملی منجر شود ، حمایت از ایجاد و تقویت شرکتهای پیمانکار1 یا پیمانکار عمومی در کشور است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 875 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
بررسی اجرای موضوعات HSE در اجرای پروژه های مختلف و عملیات عظیم پیمانکاری

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

تجربه سالیان دراز مدیران اجرایی کشور حکایت از آن دارد که در اجرای عملیات عظیم پیمانکاری مهمترین عاملی که می تواند به انتقال و ارتقاء فن آوری ملی منجر شود ، حمایت از ایجاد و تقویت شرکتهای پیمانکار[1] یا پیمانکار عمومی در کشور است . شرکتهایی که بتوانند اجرای یک طرح بزرگ را به طور کامل برعهده گیرند و همچنین در صورت لزوم به اجزای قابل تفکیک تقسیم کرده و با انتخاب پیمانکاران فرعی(پیمانکاران جزء[2]) نسبت به خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی آنها همت گمارند ، در ضمن بتوانند هماهنگی لازم را بین پیمانکاران فرعی ایجاد کنند وبا نظارت مهندسی و کنترل پروژه ، مسئولیت کیفیت کار و عملکرد مناسب طرح و زمانبندی و هزینه نهایی آن را نیز بپذیرند .

ایجاد تحول اساسی در ساختار استراتژیک مدیریت عالی تصمیم گیری کشور ، علاوه بر تاسیس شرکتهای پیمانکاری توانمند ، اثرات و مزایای دیگری نیز به همراه داشته که از آن جمله می توان به انتقال فنآوری مربوط به انجام پروژه ها اشاره کرد که این امر از جهات مختلف منشا کسب منافع ملی گردیده است . خوشبختانه طی چند سال اخیر تلاش مضاعفی در همین راستا و به منظور تقویت شرکتهای پیمانکار جامع درجهت ارتقاء فنآوری ملی صورت گرفته است .

با رشد روز افزون تکنولوژی همواره خطرات و ریسک های ناشی از کار نیز افزایش پیدا می کند . کنترل این خطرات نیازمند نوعی سیستم مدیریتی است که منجر به کاهش این خطرات و حصول اطمینان از افزایش ایمنی ، رفاه کارکنان و همچنین حفاظت از محیط زیست می گردد .

فهرست مطالب

مقدمه ۰
فصل اول ۳
۱-۱)سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست پیمانکاران ۳
۲-۱) چرا یک سازمان و پیمانکاران آن به استراتژى مدیریت HSE نیازمند هستند؟ ۴
۳-۱)دو معیار سنجش ساده براى ارزیابى عملکرد جارى سیستم وجود دارد: ۶
۱-۳-۱)تعداد حوادث یا رویدادهاى مرتبط با:HSE ۶
شکل(۱-۱)هزینه هاى مستقیم و غیر مستقیم ۷
شکل(۳-۱)هزینه در قبال تلاش ۸
۴-۱) عملکرد سازمان یا پیمانکار در مقایسه با دیگران چگونه است؟ ۹
۵-۱) سازمان یا پیمانکار کدام سطح مدیریتHSE را باید در حرفه خویش بکار گیرد؟ ۱۰
شکل(۴-۱)گروه هاى ذینفع در HSE: ۱۰
۶-۱) این شبکه بکمک دو پارامتر تعریف مى شود: ۱۱
۱-۶-۱) رویکرد سازمان و پیمانکار نسبت به مدیریت HSE چگونه است؟ ۱۲
۲-۶-۱) میزان اتکاى سازمان بر سیستم هاى رسمى چقدر است؟ ۱۲
جدول(۱-۱)روند تکامل و تحول مدیریت HSE ۱۲
شکل(۵-۱)رویکرد به مدیریت HSE ۱۳
فصل دوم ۱۵
شکل(۱-۲)سیستم مدیریت HSE: ۱۵
بخش۱-۲) ۱۶
خط مشی ۱۶
۱-۱-۲)ایجاد یک خط مشی: ۱۶
چرا سازمان یا پیمانکار به یک خط مشی HSE نیاز دارد ؟ ۱۷
ایزو ۱۴۰۰۱و۱۸۰۰۱ OHSAS الزامات خاصی را برای خط مشی ها ایجاب می کنند. ۱۷
شکل(۳-۲)مراحل ساخت خط مشی ۱۹
شکل(۴-۲)بهترین عملکرد ۲۰
شکل(۵-۲)پیش نویس خط مشی ۲۰
۳-۱-۲) ابلاغ و اجرای خط مشی ۲۰
شکل(۶-۲) سطوح خط مشی واجرایی ۲۱
شکل(۷-۲)شیوه اجرای سیستم مدیریت HSE ۲۲
جدول(۲-۱)ماتریس مسئولیت، روش مفیدی برای تعیین مسئولیت ها ست ۲۳
منابع شامل موارد زیر است: ۲۴
شکل(۸-۲) ارتباطات داخلی و خارجی ۲۵
ارتباطا ت موثر داخلی: ۲۶
ارتباطات موثر خارجی ۲۶
کنترل مستندا ت ۲۷
عناصر کنترل مستندات ۲۸
شکل (۹-۲)سیستم مدیریت HSE ۲۸
روش های اجرایی عملیات چه فرقی با دستورالعمل دارند ؟ ۲۹
۶-۲-۲)برنامه ریزی اضطراری ۳۰
تدوین یک برنامه اضطراری دارای مزایای متعددی است : ۳۰
هدف کلا ن برنامه اضطراری چیست؟ ۳۱
تدوین برنامه شامل درک موارد زیر است : ۳۱
عناصر یک برنامه واکنش اضطراری چیست ؟ ۳۱
بخش۳-۲) ۳۲
برنامه ریزی ۳۲
۱-۳-۲)ارزیابی ریسک ۳۲
شکل(۱۱-۲)اجزاء ارزیابی ریسک ۳۲
شناسایی و ارزیابی جنبه ها و اثرات بارز زیست محیطی ۳۲
شکل (۱۲-۲) فرآیند تعیین اهمیت براساس معیارهاو الزامات ۳۳
نحوه ارزیابی جنبه های زیست محیطی و اثر ات بارز آنها: ۳۴
ارزیابی ریسک های مربوط به ایمنی ۳۴
کنترل یا کاستن از هزینه های مربوط به بیمه ۳۴
بهبود اثر بخش تلاش ها مدیریتی HSE ۳۵
۲-۳-۲) الزامات قانونی ۳۵
۳-۳-۲) اهداف کلان،اهداف خرد و برنامه ریزی بهبود ۳۵
شکل(۱۴-۲) ایجاد اهداف کلان و اهداف خرد ۳۵
بخش(۴-۲) ۳۸
اندازه گیری عملکرد ۳۸
۱-۴-۲) شاخص های عملکرد: ۳۸
شکل(۱۵-۲)فرآیند انتخاب شاخص ۳۸
شکل(۱۶-۲)انواع مختلفی از شاخص ها ۳۹
۲-۴-۲)تعیین عدم انطباق ها ۳۹
بخش(۵-۲) ۴۱
پایش ۴۱
۱-۵-۲) ممیزی HSE چیست ۴۱
بخش(۶-۲) ۴۲
بازنگری مدیریت ۴۲
برای افزایش اثر بخشی بازنگری مدیریت سازمان باید موارد ذیل را در نظر بگیرد: ۴۳
فصل سوم ۴۴
۱-۳)چگونه باید تغییراتی را که تمایل به انجام دادن آنها در سازمان وجود دارد ، به مرحله اجرا در آورد؟ ۴۴
تهیه گزینه هاى اجرائى ۴۴
۲-۳)چگونه باید بهترین گزینه را انتخاب کرد؟ ۴۴
آنالیزهزینه در مقابل منافع ۴۵
۳-۳)چگونه می توان با موفقیت تغییرات را انجام داد؟ ۴۵
مرحلۀ ۱: تعریف تغییرات مورد نظر در حوزه عملکرد ۴۶
مرحلة ٢: تشکیل کمیته بازنگرى که بعنوان ارباب رجوع نقش بازى کند ۴۶
مرحلة ٣: تشکیل گروه ویژه عملیاتى ۴۶
مرحلة ۴: آموزش گروه ویژه عملیاتى و کمیته بازنگرى ۴۶
مرحلة ۵: اجراى برنامه کارى توسط گروه ویژه و بازنگرى کار آنها و هدایت آن توسط کمیته بازنگرى ۴۷
مرحلة ۶: تدوین برنامه تفصیلى آنچه بایستى انجام شود، زمان اجزا و شخص مسئول اجرا در درون گروه ویژه ۴۷
مرحلة ٨: اجراى برنامه کارى توسط گروه ویژه و بازنگرى کار آنها و هدایت آن توسط کمیته بازنگرى ۴۷
مرحلة ٩: تهیه توصیه هاى لازم، بازنگرى آنها، اعمال تغییرات لازم و نهایى کردن آنها ۴۸
مرحلة ١٠ : تدوین برنامه اجرایى به شکل یک پروژه شامل فهرست فعالیتها، برنامه زمان بندى، توزیع مسئولیتها، منابع موردنیاز و … ۴۸
مرحلة ١١ : گزینش و آموزش گروه هاى اجرایى ۴۸
مرحلة ١٢ : اجرا، کنترل، نظارت و بررسى دقیق تغییرات ۴۸
مرحلة ١٣ : گرامیداشت حصول موفقیت ۴۸
فصل چهارم ۴۹
چگونه مى توان فرهنگ مثبت HSE را درک نموده و آن را ترویج کرد؟ ۴۹
۱-۴) فرهنگHSE چیست؟ ۴۹
خلاصه گزارش حادثه هسته اى چرنوبیل ۴۹
۱-۱-۴)تعریف فرهنگ ایمنی ۴۹
-رفتار ها و نگرش های مشترک، باورهای ارزشی و اقدامات مربوط به اهمیت بهداشت و ایمنی و لزوم کنترل مؤثر ۴۹
۲-۴)چرا فرهنگHSE مهم است؟ ۵۰
شکل ۲-۴) مثلث کنترل خسارت هنریش ۵۱
شکل ۳-۴) دلایل توجه به فرهنگ HSEبه عنوان یک راهکار ۵۲
۳-۴) چگونه فرهنگ HSEرا باید ایجاد و حفظ نمود؟ ۵۲
چگونه رفتار، برداشت هاى مختلف از فرهنگ را تحکیم مى کند؟ ۵۳
شکل ۴-۴) نحوه تحکیم برداشتها از فرهنگ تحکیم ۵۳
عرف فرهنگى ۵۳
عرف فرهنگى ۵۳
۴-۴) فرهنگ مطلوب HSE از چه مؤلفه هایى تشکیل مى شود؟ ۵۴
شکل۵-۴) مدل فرهنگ جاافتادهHSE ۵۴
۵-۴) مدل جا افتاده فرهنگ HSE ۵۵
مرحله ١: شروع ۵۵
مرحله ٢: مدیریت ۵۵
مرحله ٣: مشارکت ۵۶
مرحله ۴ : همکارى ۵۶
مرحله ۵: بهبود مستمر ۵۷
۶-۴) مدل پوست پیاز ۵۷
۷-۴) بهترین شیوه عملى در سطح فردى ۵۸
بهترین شیوه عملى در سطوح محل کار، سازمان و خارج از آن ۵۹
لایه محل کار ۵۹
لایه سازمان ۶۰
لایه خارجى/جامعه ۶۰
۸-۴)چطور مى توان فرهنگ HSE سازمان را ارزیابى کرد؟ ۶۱
۹-۴) شناخت قوانین نانوشته در سطوح مدیریت ۶۲
اقدامات غیر عمد- اشتباهات انسانى ۶۳
سه نوع خطاى انسانى رایج و پذیرفته شده وجود دارد که عبارتند از لغزش، سهل انگارى و اشتباه. ۱۰-۴)محرک ها ۶۳
۱-۱۰-۴)روال عرفى (روتین) ۶۳
۲-۱۰-۴)موقعیتى ۶۴
۳-۱۰-۴) استثنائى ۶۵
۴-۱۰-۴) منفعت شخصى ۶۵
۵-۱۰-۴) خرابکارى ۶۶
۱۱-۴) چگونه مى توان ارتقاى فرهنگHSE را برنامه ریزى و اجرا نمود؟ ۶۸
شکل۹-۴)رویکرد چهارP ۶۹
۱۲-۴)رویکرد چهارP ۶۹
فلسفه ۶۹
خط مشى ۶۹
دستورالعمل ها ۷۰
روش های کاربردی ۷۰
موارد زیر براى اداره و کنترل مقاومت در مقابل تغییر پیشنهاد مى شود: ۷۰
فصل پنجم ۷۲
۱-۵) چگونه می توان مدیریت HSE را به صورت یک استراتژی سازماندهی کرد؟ ۷۲
۲-۵)چرا باید مسئولیت هاى خاص در درون HSE ایجاد کرد؟ ۷۲
۳-۵)چه کسى باید مسئول امور HSEباشد؟ ۷۳
۴-۵) چگونه باید مسئولیت HSEرا بین افراد مختلف سازمان توزیع کرد؟ ۷۴
١ – تعیین مسئولیت هاى مشخص ۷۴
٢- مدیران سازمان به هرمحدوده مسئولیتى نقش هاى خاصى تخصیص دهند. ۷۴
۵-۵) تعریف مسئولیت هاى مختلف در HSE: ۷۵
شرح مسئولیت HSE ۷۵
۶-۵) کدام ساختار سازمانى، مؤثرترین عملکرد HSE را ارائه خواهد کرد؟ ۷۷
هدف از ایجاد سازمان HSE چیست؟ ۷۷
کدام نوع سازمان HSE با ساختار سازمان هماهنگ خواهد بود؟ ۷۷
دستاوردهاى کوتاه و بلند مدت یک سازمان HSE چه خواهد بود؟ ۷۷
چند نفر باید مشارکت داشته باشند؟ ۷۸
سازمان کدام کار را انجام خواهد داد؟ ۷۸
از سوى دیگر، ایجاد کمیته داخلى HSE مى تواند سودمند باشد چرا که: ۷۹
۷-۵) چگونه مى توان کارکنان را هم به لزوم پیروى از اصول HSEمجاب نمود؟ ۷۹
آگاه ساختن دیگران از اهداف خود ۷۹
۲٫ ابلاغ مسئولیت ها و ترتیبات گزارش دهى ۸۰
۳٫ بیان خط مشى مشخصHSE ۸۱
۴٫ تعیین اهداف و مقاصد HSE ۸۱
شکل۱-۵) دلایل تهیه بیانیه اهداف HSE ۸۱
۵٫آشکار بودن نحوه رهبرى و میزان تعهدات مدیریت ارشد سازمان ۸۲
۶٫ اجرای مسئولیتها ۸۲
فعالیت هاى مبتنى بر آموزش و آگاهى بخشى باید جامع و متنوع باشد، براى مثال: ۸۳
۷٫ پاسخگو دانستن کارکنان ۸۳
اهداف باید داراى ویژگى هاى زیر باشند: ۸۴
فصل ششم ۸۵
۱-۶) چگونه میتوان نحوه اجراى استراتژىHSE را مانیتور کرد؟ ۸۵
چرا باید عملکرد HSE را مانیتور کرد؟ ۸۵
شکل۱-۶) بازخورد سیستم مدیریتى ۸۵
مشکلات بالقوه ناشى از مانیتورینگ غیر مؤثر و بى فایده(وجود نداشتن مانیتورینگ) ۸۶
۲-۶) چه مواردى را باید مانیتور کرد؟ ۸۶
۱-۲-۶) مانیتورینگ انفعالى ۸۶
۲-۲-۶) مانیتورینگ از پیش برنامه ریزى شده ۸۶
مثالهایى از مانیتورینگ از پیش برنامه ریزى شده:بررسى اینکه آیا مدیران واحدها قبل از اینکه اقدام به پیاده کردن برنامه بازرسى مخاطرات نمایند آشنایى عملى با نحوه بازرسى مخاطرات دارند یا خیر؟ ۸۷
۳-۲-۶) دلایل انتخاب مانیتورینگ انفعالى توسط اغلب مدیران ۸۸
۳-۶) چگونه باید معیارهاى عملکرد را تعیین و اولویت بندى کرد؟ ۸۸
۴-۶) چگونه مى توان مطمئن شد که مانیتورینگ صورت گرفته، نتایج گزارش شده و اقدامات عملى شده اند؟ ۹۰
شکل ۳-۶) کنترل فرآیند آمارى ۹۱
۶-۶) انواع سیستم کنترلی ۹۲
سیستم کنترل تعاملى ۹۳
سیستم مرزبندی شده ۹۳
سیستم هاى باور مدار ۹۴
سیستم کنترل بر مبناى تشخیص ۹۴
فصل هفتم ۹۵
۱-۷) چگونه مى توان راهى را که براى اداره HSE بصورت استراتژى برگزیده شده، بهبود بخشید؟ ۹۵
۱-۱-۷) چرا مدیران باید در رویکرد خود به مدیریت HSE نوآورى داشته باشند؟ ۹۵
۲-۷) چرا باید ممیزى کرد؟ ۹۵
شکل ۱-۷) نقش ممیزىHSE ۹۶
۳-۷) بهترین روش براى اجراى برنامه ممیزى چیست؟ ۹۶
۱-۳-۷) شش جزء یک برنامه مؤثر ممیزى ۹۶
۴-۷) چه تکنیکهایى براى تشویق و ترغیب به ارائه ایده هاى نو وجود دارد؟ ۹۷
بارش افکار( brainstorming) ۹۷
تفکر جانبى(lateral) ۹۷
۵-۷) ایده هاى نو و بدیع را چگونه مى توان ارزیابى کرد؟ ۹۸
آیا ایده با ساختار مالى سازمان همخوانى دارد؟ ۹۸
عوامل سازگارى ۹۸
چگونه ایده جدید مى تواند با سیستم جارى مدیریتى هماهنگى پیدا کند؟ ۹۸
پیامدهاى قانونى ۹۹
ایده جدید تا چه حد با الزامات قانونى هماهنگى دارد؟ ۹۹
پیامدهاى ایده براى استانداردها و آیین نامه هاى شرکت ۹۹
آیا ایده مورد نظر بر استانداردهاى گروهى تأثیرى خواهد داشت؟ ۹۹
فصل هشتم ۹۹
۱-۸) ارزیابی ریسک ۹۹
۲-۸)چگونه سیستم هاى مدیریتى ریسک را کاهش مى دهند؟ ۱۰۰
جدول(۲-۸)مثالى از سطوح ریسک قابل قبول )از صنعت راه آهن بریتانیا) ۱۰۱
شکل (۲-۸)آنالیز هزینه در مقابل منافع در محدودهALARP ۱۰۲
۳-۸) سنجش چیست؟ ۱۰۳
۴-۸) چه عواملى در فرآیند سنجش مؤثرند؟ ۱۰۳
۱٫ تعیین اهداف و معیارهاى سنجش ۱۰۳
٢- شناسایى سازمان هاى تراز اول جهانى ۱۰۴
٣- جمع آورى داده هاى مربوطه. ۱۰۴
۴ – مقایسه با عملکرد سازمان هاى تراز اول جهانى ۱۰۵
۵ – تعیین موارد نیازمند به بهبود یافتن ۱۰۵
۶ – تهیه و اجراى برنامه کارى ۱۰۵
تحلیل نیازهاى گروهها و افراد ذینفع ۱۰۶
۵-۸) گروهاى ذینفع چه کسانى هستند؟ ۱۰۶
مزایاى پیشى گرفتن از سطح انتظارات گروههاى ذینفع ۱۰۶
مزایاى قابل لمس: ۱۰۶
مزایاى غیر قابل لمس: ۱۰۶
فصل نهم ۱۰۷
۱-۹) نگاه کلی بر مراحل مختلف پروژه : ۱۰۷
۱-۱-۹) مرحله اول : از برگزاری مناقصات تا انعقاد قرارداد : ۱۰۷
۲-۱-۹) مرحله دوم پروژه از انعقاد قرارداد تا تحویل پروژه می باشد که در چارت ذیل آورده شده است. ۱۰۸
فصل دهم ۱۱۰
نتیجه گیری و پیشنهادات: ۱۱۰
ضمیمهA) ارزیابی ماتریکس ریسک ۱۲۵
ضمیمه B) تعریف عواقب شدت ریسک ۱۲۶
منابع و ماخذ: ۱۲۸
منابع فارسی: ۱۲۸
منابع لاتین: ۱۳۲


مقاله درباره سیستم گرمایش و ذوب برف بر اساس پمپ حرارتی زمین گرمایی در فرودگاه گولنیو لهستان

دانلود سیستم گرمایش و ذوب برف بر اساس پمپ حرارتی زمین گرمایی در فرودگاه گولونیو لهستان
دسته بندی فیزیک
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 7597 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
مقاله درباره سیستم گرمایش و ذوب برف بر اساس پمپ حرارتی زمین گرمایی در فرودگاه گولنیو لهستان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*سیستم گرمایش و ذوب برف بر اساس پمپ حرارتی زمین گرمایی در فرودگاه گولنیو لهستان*

خلاصه:

طراحی یک سیستم گرمایش و ذوب برف در فرودگاه GolenioW در کشور لهستان هدف این مقا له می‌باشد. سیستم بر اساس کار کرد و استفاده از انرژی زمین گرمایی در منطقة Sziciecin نزدیک به شهر Goleniow طراحی شده است. در این منطقه آب زمین گرمایی در محدودة دمایی 40 تا 90 درجه سانتیگراد یافت می‌شود. مبنای طراحی سیستم استفاده از هیت پمپ هایی می‌باشد که گرما را از آب گرم 40 تا 60 درجه سانتیگراد جذب می‌کنند. برای درک عملکرد چیدمان پمپ حرارتی مختلف در یک سیستم گرمایی برای سیال زمین گرمایی 40 oc مقایسه هایی به عمل آمده است. برای منطقه مورد نظر محاسبات جریان سیال و محاسبات گرمایش موجود می‌باشد.

سیستم دیواره های پخش گرما شامل یک دبی سنج مبدل حرارتی زمین گرمایی و پمپ حرارتی (که به طور الکتریکی کار می‌کند) می‌باشد. اگر سیستم با یک اوپراتور که مستقیماً بعد از مبدل حرارتی زمین گرمایی نصب شده است کار کند سیم نوع I و اگر با اوپراتوری که بطور غیرمستقیم روی شبکة برگشت آب نصب شده است کار کند سیتم نوع I I و اگر شامل یک منبع حرارتی معمولی با یک دیگ گازی (که می‌توانند با هم با یک مبدل حرارتی زمین گرمایی کار کنند) سیستم نوع I I I می‌باشد.

منطقه گرمایش توسط یک سیستم توزیع (شامل اتصالات موازی) گرما را بین مصرف کنندگان با احتیاجات مختلف توزیع می‌کند.در اولین مصرف کننده (سیستم گرمایش با رادیاتور دما پایین) محاسبات در دو حالت کاری متفاوت انجام می‌شود. در اولین حالت دمای آب خروجی و ورودی تابعی از دمای هوای بیرون می‌باشد. در دومین حالت دمای آب خروجی و ورودی به دمای بیرون بستگی ندارد و ثابت فرض می‌شود. دومین مصرف کننده یک سیستم تهویه وآب گرم مصرفی است که آب شبکه را با دمای ثابت در طول سال به حرکت در می‌آورد. نوع سوم استفاده یک سیستم ذوب برف است.

که در محدوده دمایی 3oc تا– 16 oc با تأمین گرماهای متفاوت در دو حالت ذوب برف و در جا کارکردن، عمل می‌کند.گرمای ناشی از زمین در این سیستم توسط مبدل حرارتی تامین می‌شود.

هر یک از سه سیستم فوق الذکردر این مقاله مورد نظر می‌باشند و توسط دیاگرام شماتیکی مربوطه کاربرد انرژی زمین گرمایی، الکتریکی و انرژی کسب شده توسط دیگ گازی را شرح می‌دهد معرفی می‌شوند.

در سیستم های گرمایی، هیت پمپ مستقیم از هیت پمپ غیر مستقیم اقتصـــادی تر و موثرتر می‌باشد. با کنترل هدفمند وبا استفاده از یک حسگر برف در یک سیستم ذوب برف مقدار آب گرم و هزینه عملیات کاهش می‌یابد.

معرفی

متاسفانه اخیراً همه احتیاجات سوخت لهستان برای گرمایش از سوزاندن زغال سنگ قهوه ای تأمین می‌شود. مهمترین نتیجه سوزاندن چنین سوختهای فسیلی تخریب محیط زیست است.

برای مهار رشد سریع آلودگی محیط زیست، صاحب نظران تمایل زیادی بسمت جایگزینی منابع انرژی (بازگشت پذیر) که در میان آنها انرژی زمین گرمایی نقش مؤثری ایفاء می‌کند دارند. لهستان یک کشور غنی در منابع آب زمین گرمایی با آنتالپی متوسط می‌باشد. حجمی از این آبهای گرمایشی ، در حدود تقریباً 6500 Km3 (در سوکولوسکی) دمایی بین 30 تا 120 درجه سانتیگراد دارند.آب در محدودة دمایی 50 oc تا 90 oc از میان سوراخهایی با عمق km 1.5 تا 3km به سطح زمین آورده می‌شوند.


مقاله تاثیر بهره وری بر ارتقا وبازدهی عملیات

مقاله تاثیر بهره وری بر ارتقا وبازدهی عملیات
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 30
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله تاثیر بهره وری بر ارتقا وبازدهی عملیات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله تاثیر بهره وری بر ارتقا وبازدهی عملیات*


چکیده

بقاء و تداوم فعالیت بنگاههای اقتصادی بویژه فعالان عرصه صنعت و تولید، به چگونگی انگیزش کارکنان بستگی دارد. هرچه مشکلات معیشتی کارکنان به تبع مشکلات اقتصادی جامعه بیشتر باشد تاثیر حقوق و مزایا به تبع شغل بیشتر است .بنابراین ضرورت دارد مدیران شرکتها به این نکته اساسی توجه کامل داشته باشند.

در این مقاله سعی شده که ضمن بیان مبانی نظری تاثیر پرداخت بهره وری بر انگیزش کارکنان ، روش ارزیابی عملکرد کارکنان نیز ارائه گردد تا بر پایه آن پرداخت بهره وری صورت گیرد.


مقدمه
تحولات بنیادین در عرصه تجارت و اقتصاد در دهه های اخیر چنان پرشتاب بوده است که مدیریت کسب و کار را پیچیده تر از قبل کرده است .

در ادبیات اقتصادی ، عوامل تولید به سرمایه ، زمین و نیروی کار تقسیم شده است . درعوامل مذکور نقش نیروی کار در تمام عرصه های فعالیت از سطوح مدیران تا کارکنان ورده عملیاتی ، بسی مهمتر از عوامل دیگر است .

در سازمانها بویژه شرکتها وبنگاههای اقتصادی ، مهمترین مولفه ، در فرآیند کار وفعالیت انسانها هستند که تصمیمات را اتخاذ می کنند سپس آن را به اجرا درمی آورند و برپایه آن تداوم فعالیت آینده را پیش بینی می کنند.

تامین اهداف شرکتها به میزان مطلوب ، مستلزم استفاده صحیح از قابلیتها وتوانائیهای نیروی انسانی و همچنین فراهم آوردن امکانات برای پرورش استعدادهای آنهاست . آنچه که مدیریت شرکتها را در انجام این مقصود یاری می دهد، استفاده از روشهاو ابزارهای متنوع است . طراحی نظام حقوق و دستمزد به منظور جبران خدمت کارکنان از جمله این روشها و ابزارهاست .

هدف اصلی نظام حقوق و دستمزد برقراری ارتباط منطقی بین وظایف ومسئولیتهای شغل و فرد از یکطرف و میزان پرداختی به عنوان حقوق و مزایا از طرف دیگر است . به عبارت دیگر مقصود این است که از طریق به کارگرفتن این تکنیک تعادلی در امر پرداخت بین حقوق و دستمزد متناسب با وظایف و مسئولیتهای شغل برقرار گرددتا به تلاشهای ارزشمند کارکنان فعال ارج گذاشته شود و تناسب منطقی بین کار و فعالیت هر فرد نسبت به مزد دریافتی او با کار و فعالیت فرد دیگر نسبت به مزد دریافتی او برقرارشود.


جایگاه نیروی انسانی

نیروی انسانی مهمترین عامل تولید در شرکتهای تولید تلقی می شود. به طوری که تحقیق اهداف شرکت با میزان و چگونگی فعالیت او مرتبط است .

وظایف و مسئولیتهای نیروی انسانی را می توان در سطح مدیریت و کارکنان (عملیات ) دسته بندی کرد که اهمیت و اثرگذاری اجرای وظایف و مسئولیتها در سطح مدیریت به مراتب از سطح کارکنان بیشتر است . زیرا ضمانت تداوم فعالیت شرکت به میزان قابل توجهی به نحوه اجرای مسئولیت مدیران بستگی دارد .

بنابراین آنچه که مدیران انجام می دهند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت دارد.

ذکر نکات فوق ، انکار یا تکذیب تاثیر فعالیت کارکنان بر عملکرد شرکت نیست بلکه بررسی میزان تاثیر آنها بر عملکرد مدنظر بوده است .

تجربه تاریخی بسیاری از شرکتهای موفق و ناموفق نشان می دهد که موفقیت وشکست بسیاری از آنها به نحوه عملکرد نیروی انسانی بستگی دارد. جملگی گواهی براهمیت جایگاه نیروی انسانی در مجموعه عوامل موثر بر فعالیتهاست .




تحقیق روانشناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی یکی از مهمترین رشته های است که به بحث و بررسی پیشرفت های درسی و نارسائی های تحصیلی یاد گیرندگان می پردازد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
تحقیق روانشناسی تربیتی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

روان شناسی تربیتی یکی از مهمترین رشته های است که به بحث و بررسی پیشرفت های درسی و نارسائی های تحصیلی یاد گیرندگان می پردازد به عبارتی روان شناسی تربیتی شاخه ای از علم روان شناسی است هدف آن کمک به دست اندرکاران تربیت در بر خورد درست با مسائل آموزشی و تربیتی است.

فهرست مطالب

مقدمه

دیدکلی

تاریخچه

نقش و تاثیر در زندگی

ساختار

شیوه عمل

ارتباط با سایر علوم

کاربردها

فصل اول: روانشناسی تربیتی

تعریف روانشناسی تربیتی

موضوع روانشناسی تربیتی

فصل دوم: عواطف

طبقه بندی عوطف

رشد عواطف در اطفال

فصل سـوم: هــــوش

تعریف هوش

انوع هوش

عوامل مؤثر در هوش

خارج قسمت هوش(بهره هوشی)

رشد هوش

منابع


پاورپوینت بازاریابی بین المللی (فصل سیزدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت بازاریابی بین المللی(فصل سیزدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 35 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل سیزدهم این کتاب در حجم 35 اسلا
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 26
فرمت فایل pptx
حجم فایل 396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت بازاریابی بین المللی (فصل سیزدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت بازاریابی بین المللی(فصل سیزدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 35 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سیزدهم این کتاب در حجم 35 اسلاید با عنوان" بازاریابی بین المللی " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

اهمیت بازارهای جهانی

استراتژی همگانی یا ویژه

مراحل عمده تصمیم گیری دربازاریابی بین الملل

ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی

سیستم بازرگانی بین المللی

وضعیت اقتصادی

وضعیت سیاسی-قانونی کشورها

وضعیت فرهنگی

تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل

تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل

تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل

استراتژی صادرات

همکاری مشترک

سرمایه گذاری مستقیم

انواع صادرات

صادرات غیرمستقیم

صادرات مستقیم

انواع همکاری مشترک

همکاری مشترک از طریق واگذاری امتیازی خاص

قرارداد تولید

قرارداد همکاری در مدیریت

همکاری به صورت مالکیت مشترک

مقدمه این فایل:

بسیاری ازشرکتها قسمتی ازسهم فروش و سود خود را از عملیات بازاریابی خود درکشورهای دیگر به دست می آورند. عدم فرصت های کافی در بازارهای داخلی و وجود فرصتهای مناسب در بازارهای خارجی عامل اساسی گرایش به بازار بین المللی است. پایین آمدن تولید ناخالص ملی و بالارفتن مالیات در یک کشور و سنگینی آن بر دوش تولیدکنندگان ازعوامل گرایش به بازار خارجی است. یکی ازمشکلات مهم در زمینه بازاریابی بین المللی گرایش افراد در بکارگیری ارزشهای فرهنگی خود در بازارها و محیطهای خارجی است. بازارهای خارجی عامل ظرفیت تولید بهتر، منافع بیشتر و بازده سرمایه گذاری مناسبتر برای شرکتها به حساب می آیند و یکی از دلایل نفوذ در بازارهای خارجی تأمین قسمتی ازمنابع ارزی لازم برای تهیه مواد مورد نیاز شرکتهاست.


تولید بنزین مرغوب به روش تبدیل کاتالیستی

با توجه به اینکه بنزین از اصلی ترین و اساسی ترین فرآورده های نفتی بوده و به عنوان پر مصرف ترین آنها نیز شناخته شده است
دسته بندی نفت و پتروشیمی
بازدید ها 37
فرمت فایل doc
حجم فایل 8354 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
تولید بنزین مرغوب به روش تبدیل کاتالیستی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

با توجه به اینکه بنزین از اصلی ترین و اساسی ترین فرآورده های نفتی بوده و به عنوان پر مصرف ترین آنها نیز شناخته شده است , همواره در صنعت نفت سعی شده است با تولید هر چه بیشتر و بهتر این سوخت استراتژیک , به نیازهای بازار داخلی کشور پاسخ داده شود ؛ به ویژه در سالهای اخیر که بحث تحریم واردات آن به کشور مورد توجه دشمنان قرار گفته است . از آنجا که مهندسین طراحی فرآیند ارتباط تنگاتنگی با صنایع نفت به ویژه این محصول با ارزش دارند , می بایست با نحوه تولید آن آشنا شده و چگونگی دست یافتن به بنزین با کیفیت را مد نظر قرار دهند .

فهرست مطالب

چکیده1

بخش اول. 2

پالایشگاه و فرآیندهای پالایش.. 2

1- روش های ساخت در پالایشگاه3

2- نمک گیری از نفت خام7

3- تقطیر. 8

4- فرآیندهای تصفیه و تخلیص فرآورده های نفتی. 9

5- رفرمینگ... 11

کاتالیزور :15

شرح واحد رفرمینگ :18

6-کراکینگ... 24

6-1-کراکینگ حرارتی. 24

6-2- فرآیند کراکینگ کاتالیزوری. 27

6-3- فرآیند هیدروکراکینگ... 28

هیدروپروسسینگ :30

7- الکیلاسیون. 31

بخش دوم32

واحد تبدیل کاتالیستی. 32

1- مقدمه33

2- مبانی طراحی. 34

3- شرح عملیات.. 36

3-1- طبیعت عمل یونیفاینینگ... 38

3-1-2- شیمی یونیفاینینگ... 38

3-1-3- واکنش های نمونه یونیفاینر. 41

3-2- توضیح عملیا ت یونیفاینر. 42

3-2-1- خوراک برای راکتور. 43

3-2-2- قسمت گازگردشی – راکتور :43

3-2-3- برج عریان کننده ) (Stripper:46

3-3- ماهیت فرآیند پلاتفرمینگ... 50

3-3-2- شیمی پلاتفرمینگ... 50

هیدروکراکینگ... 51

ایزومریزاسیون. 52

حلقوی شدن:53

گوگرد زدایی :53

3-4-توضیح جریان عملیاتی پلاتفرمر. 54

4- متغیرهای عملیاتی. 64

4-1- قسمت یونیفاینر. 64

گردش هیدروژن:65

4-2- قسمت پلاتفرمر. 66

5- سیستم‌های کمکی. 71

5-2- احیاء کاتالیست یونیفاینر. 72

5-4- احیاء کاتالیست پلاتفرمر. 75

دستگاه تهیه هیدروژن با خلوص 5.99 درصد :76

لوله‌های رابط کاستیک تازه و مصرف شده با پالایشگاه جنوبی :76

پمپ کاستیک 2P-260:77

5-5- سیستم یونیکور (مواد ضدخورندگی) Kontol 157. 77

6- عملیات مربوط به وسائل مختلف.. 79

6-1- پمپها79

6-2- کمپرسورها79

پیشنهاداتی برای تعمیر کمپرسور : 2C-251. 86

6-3- مبدلهای حرارتی. 87

6-4-کوره‌ها87

مراجع 90


پاورپوینت انواع بازاریابی (فصل دوازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت انواع بازاریابی( فصل دوازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 27 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل دوازدهم این کتاب در حجم 27 اسلای
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 29
فرمت فایل pptx
حجم فایل 390 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت انواع بازاریابی (فصل دوازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انواع بازاریابی( فصل دوازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوازدهم این کتاب در حجم 27 اسلاید با عنوان" انواع بازاریابی" می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

انواع بازاریابی

بازاریابی خود(شخصی)

بازاریابی سازمان

بازاریابی مکان

بازاریابی ایده

بازاریابی خدماتی

ویژگی امورخدماتی

آمیخته بازاریابی خدمات

بازاریابی در سازمانهای غیرتجاری

اهمیت بازاریابی غیر تجاری

ایجاد برنامه استراتژیک برای بازاریابی غیرتجاری

تجزیه وتحلیل بازارهدف

برنامه ریزی محصول

تعیین قیمت

سیستم توزیع

برنامه های ترفیع فروش

اجرای برنامه های عملیاتی

مقدمه این فایل:

بازاریابی دارای دامنه بسیار گسترده ای است که تمام امور زندگی بشر را در بر می گیرد زیرا طبق تعریفی که از محصول داریم محصول هر چیزی است که به نحوی نیاز یا خواسته را برآورده سازد. با این تعریف می توان شخص، سازمان، ایده، مکان، خدمت و هر نوع کسب و کار تجاری یا غیر تجاری را محصول قلمداد کرد؛ در نتیجه هر کدام از آنها نیاز به بازاریابی با مفهوم کامل و ابعاد گسترده آن دارند.


پاورپوینت فعالیتهای ترفیعی وتشویقی (فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت فعالیتهای ترفیعی وتشویقی ( فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 25 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل یازدهم این کتاب با عنوا
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 13
فرمت فایل pptx
حجم فایل 402 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت فعالیتهای ترفیعی وتشویقی (فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت فعالیتهای ترفیعی وتشویقی ( فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 25 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل یازدهم این کتاب با عنوان "فعالیتهای ترفیعی وتشویقی" می باشد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:

مقدمه

فرآیند ارتباطات

عوامل موثردرترکیب ترفیع

اجزای آمیخته ترفیع وتشویق

گامهای اصلی برنامه تبلیغات آگهیها

مشخص کردن هدف

تصمیمات درمورد بودجه اگهی

تصمیمات درموردپیام

تصمیمات درموردرسانه گروهی

ارزیابی عملیات آگهی دررسانه

پیشبردفروش

تصمیمات اصلی درامور پیشبرد فروش

ایجاد برنامه پیشبردفروش

اهداف روابط عمومی

مراحل تعیین زمان ونحوه استفاده ازروابط عمومی

فروش حضوری

مزیت فروش حضوری

انواع مشاغل فروش

فرآینداستراتژیک فروش حضوری

عوامل موثردرترکیب ترفیع

مراحلی که درانتخاب فروشندگان مهم است

سه گام اصلی درانتخاب نیروی فروش

روشهای متداول پرداخت دستمزد به نیروی فروش


پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع (فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع ( فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید25 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان سیستم و مد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 35
فرمت فایل pptx
حجم فایل 384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع (فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع ( فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:25 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان "سیستم و مدیریت توزیع" می باشد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:

تعریف توزیع

مدیریت کانال های توزیع

انواع واسطه ها

مراحل تصمیمات مهم در طراحی کانال های توزیع

مراحل طراحی کانال های توزیع

عوامل شناسایی کانال های مختلف

ارزیابی و گزینش کانالها

ارزیابی و گزینش کانالها

کانالهای اصلی توزیع

شبکه توزیع

خرده فروشها

عمده فروشها

دلالها و کارگزاران

اساس طبقه بندی واسطه های خرده فروش

انواع عمده فروشها

مهم ترین انواع کارگزاران

مدیریت توزیع فیزیکی

وظایف توزیع فیزیکی


پاورپوینت تعیین قیمت (فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت تعیین قیمت ( فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 38 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل نهم این کتاب در حجم 38 اسلاید با عنوان ت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 31
فرمت فایل pptx
حجم فایل 411 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پاورپوینت تعیین قیمت (فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تعیین قیمت ( فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 38 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل نهم این کتاب در حجم 38 اسلاید با عنوان" تعیین قیمت " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

وابستگی متقابل قیمت، محصول، ترفیع وتوزیع

قیمت گذاری درانواع بازارهای مختلف

قیمت گذاری درحالت رقابت کامل

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری

قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری چندجانبه

قیمت گذاری درحالت انحصارکامل

تجزیه وتحلیل رابطه بین قیمت وتقاضا

تأثیرعوامل نامربوط به قیمت برتقاضا

فرایند قیمت گذاری

تحلیل وضعیت بازار

تخمین تقاضا

کشش پذیری

ارزیابی تقاضا در بازار

تغییرات منحنی تقاضا

تحلیل رقابت

انواع حساسیت تقاضا

چهارگروه عمومی رقابت قیمت

شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری

تعیین هدفهای قیمت گذاری

تحلیل توانمندی سود

تعیین سطوح قیمت اولیه

روشهای قیمت گذاری مبتنی یرتقاضا

قیمت گذاری ارزشی

قیمت گذاری پرمایه وگران

قیمت گذاری نفوذی

تفاوت قیمت گذاری تشخصی با پرمایه

قیمت گذاری با اعداد خرده

قیمت گذاری گروهی و ردیفی

قیمت گذاری جمعی یا بسته ای

قیمت گذاری پس رو

روشهای قیمت گذاری مبتنی برقیمت تمام شده وسود

قیمت گذاری براساس منحنی تجربه

روشهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت

تعدیل ومدیریت قیمتها

انواع تخفیفها


پاورپوینت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان (فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان ( فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 28 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل هشتم این کتاب
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 18
فرمت فایل pptx
حجم فایل 396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان (فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان ( فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 28 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هشتم این کتاب در حجم 28 اسلاید با عنوان" کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

جدیدترین قلمرو در بازاریابی

مفهوم جدید کیفیت

مفهوم جدید خدمت به مشتریان

راههایی برای افزودن ارزش با ارائه خدمات به مشتریان

اهمیت کیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان

تاثیرکیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان درآمیخته بازاریابی

تأثیرات کیفیت وخدمات برمحصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برقیمت

تأثیرات کیفیت وخدمات برترفیع محصول

ارائه خدمات به مشتریان و متمایز بودن محصول

تأثیرات کیفیت وخدمات برتوزیع

نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول

برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان

مرحله اول: انتظارات مشتریان را درک کنید

مرحله دوم: برای مشتریان اولویت برقرار نمایید

مرحله سوم: اهداف خدمت را تعریف کنید

مرحله چهارم: در تمام سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمات را ایجاد نمایید

مرحله پنجم: انتظارات مطلوب در مشتریان ایجاد کنید

مرحله ششم: ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات ایجاد نمایید

مرحله هفتم: کارکنان را پرورش دهید

مرحله هشتم: رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید

مرحله نهم: در جستجوی شکایت کنندگان برآیید.

مقدمه این فایل:

شرکتهایی که در زمینه بازاریابی بسیار موفق بوده اند، اهمیت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان را درک کرده اند. این شرکتها می دانند که کیفیت بیش از یک ویژگی محصول و ارائه خدمات به مشتریان بیش از پاسخ دادن به شکایتهای آنهاست.


پاورپوینت مدیریت محصولات (فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید 35 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب در حجم 35 اسلاید با ع
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 28
فرمت فایل pptx
حجم فایل 404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت مدیریت محصولات (فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت محصولات ( فصل هفتم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید: 35 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب در حجم 35 اسلاید با عنوان"مدیریت محصولات " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

موضع یابی

توسعه استراتژی های موضع یابی محصول

آمیخته محصول

خط محصول

عرض و عمق محصول

پیوستگی آمیخته محصول

مدیریت محصولات جدید

فرایند توسعه محصول جدید

مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید

ایده یابی و ایده زایی

تصفیه ایده ها

توسعه و آزمایش مفهوم

توسعه استراتژی بازاریابی

بررسی تجاری

پیش بینی فروش

پیش بینی هزینه و سود

توسعه محصول

آزمایش بازار

تجاری کردن

منحنی عمر محصول

مرحله معرفی

مرحله رشد

مرحله بلوغ و اشباع

مرحله افول

عواملی که درمحصول باید مورد بررسی قراربگیرد

نامگذاری و مارک محصول

مارک گذاری تولدکننده

مارک گذاری خصوصی برای متقاضیان خرده فروش یاعمده فروش محصولات

استراتژیهای مارک گذاری

بسته بندی محصول

ضمانتنامه محصول

خدمات


پاورپوینت پیش بینی فروش (فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید23 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب در حجم 23 اسلاید با عنوان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 17
فرمت فایل pptx
حجم فایل 384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت پیش بینی فروش (فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت پیش بینی فروش ( فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:23 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب در حجم 23 اسلاید با عنوان"پیش بینی فروش " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

تخمین اندازه و سهم بازار

تخمین نیازهای کل بازار

روش های پیش بینی فروش

روشهای کیفی

روشهای کمی

بررسی نظر هیات مدیران

روش دلفی

مزایا و معایب روش دلفی

بررسی نظر نیروی فروش

مزایا و معایب بررسی نظر نیروی فروش

بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید

شبیه سازی آزمایش بازار

آزمایش بازار

تحلیل سری های زمانی

روش های کمی دیگر

تحلیل همبستگی

روش کمترین مجذور(رگراسیون)

روش قهقرایی چند متغیره(رگراسیون چند متغیره)

مسائل مربوط به پیش بینی


پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف (فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید20 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم این کتاب در حجم
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 16
فرمت فایل pptx
حجم فایل 388 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف (فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:20 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم این کتاب در حجم 20 اسلاید با عنوان"تقسیم بازار و تعیین بازار هدف " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مزایای تقسیم بازار

تقسیم بندی بازار چیست؟

معیارهای تقسیم بازار

روش ها و متغیرهای تقسیم بازار

تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی

تقسیم بازار بر اساس متغیر های جمعیت شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری

سبک زندگی و شخصیت

وضعیت وفاداری و انواع وفاداری

انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت

طبقه بندی بازار به قسمت های کوچکتر

طبقه بندی اهداف

پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف

استراتژی های انتخاب بازار هدف

استراتژی بازاریابی یکسان

استراتژی بازاریابی تفکیکی

استراتژی بازاریابی تمرکزی

عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی

بخشی از متن:

تقسیم بازار یا بخش بندی بازار هسته مرکزی استراتژی بازاریابی است. چون استراتژی بازاریابی شامل دو بخش اساسی است: گزینش بازار هدف و توسعه و تدوین برنامه بازاریابی مؤثر برای موفقیت در بازارهدف؛ از این رو بخش بندی بازار روندی است برای تشخیص و مجزا بودن ویژگی های خریداران به منظور:

1. انتخاب بازارهایی که سازمان می خواهد یا می تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند.

2. طراحی محصولات و برنامه های بازاریابی برای پاسخگویی به احتیاجات خریداران موردنظر


پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده( فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید26 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب در حجم 26 اسلاید با
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 17
فرمت فایل pptx
حجم فایل 404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده( فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"رفتار مصرف کننده " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

تشخیص مساله (نیاز)

جستجوی اطلاعات

منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی

ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید)

تصمیم خرید

رفتار پس از خرید

انواع حل مسأله خرید

عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید

عوامل فرهنگی-اجتماعی و گروه

عوامل روانی و فردی

عوامل موقعیتی

تاثیرات فرهنگی

تأثیرات طبقه اجتماعی

تأثیرات گروه های مرجع

تاثیرات خانواده وهمخانگی

انگیزه

ادراک

یادگیری

خودپنداری

سبک زندگی

تلقیات و برداشتها

آثار موقعیت خرید برروی فرایند تصمیم خرید

مشخصات اصلی خرید های سازمانی

فرایند تصمیم گیری خرید سازمانی

بخشی از متن:

بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود. رفتار مصرف کننده شامل فرایند های روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد.


پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی (فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید26 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم ای
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 29
فرمت فایل pptx
حجم فایل 397 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی (فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی" می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق


پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی (فصل دوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی( فصل دوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید32 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب در حجم 32
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 35
فرمت فایل pptx
حجم فایل 492 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی (فصل دوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی( فصل دوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:32 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب در حجم 32 اسلاید با عنوان "برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی " می باشد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:

مقدمه

ارکان برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

سطوح سازمانی شرکتها

برنامه استراتژیک کلان شرکت

فلسفه وجودی شرکت

مواردی که فلسفه وجودی باید به دقت تعریف کند

شناسایی واحد های خود گردان

تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت سرمایه گذاری ها

روش گروه مشاوران بوستون

روش جنرال الکتریک

برنامه ریزی استراتژیک واحدها

رابطه میان برنامه ریزی استراتژیک و بازاریابی

فرایند بازاریابی

تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی

جستجو و انتخاب بازارهای هدف

طراحی استراتژی بازاریابی

برنامه ریزی برای برنامه های بازاریابی

سازماندهی، اجراو کنترل کلیه فعالیت های بازاریابی

عناصر آمیخته بازاریابی

ماهیت و محتوای برنامه بازاریابی


پاورپوینت معرفی بازاریابی (فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت معرفی بازاریابی ( فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران ) تعداد اسلاید25 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل اول این کتاب با عنوان معرفی بازاریاب
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 14
فرمت فایل pptx
حجم فایل 173 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت معرفی بازاریابی (فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت معرفی بازاریابی ( فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران )

تعداد اسلاید:25 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل اول این کتاب با عنوان معرفی بازاریابی می باشد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:

مقدمه

تعریف بازاریابی جدید

نیازها و خواسته ها

مبادله

بازار

ابعاد گوناگون مارکتینگ

مدیریت بازاریابی

انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی

تقاضای منفی

نبودن تقاضا

تقاضای پنهان

تقاضای تنزلی

تقاضای فصلی

تقاضای کامل

تقاضای بیش از حد

تقاضای ناسالم

گرایش بازاریابی و مفروضات عمده آن

مقایسه مفهوم قدیم و جدید بازاریابی

پایه های گرایش بازاریابی

سیستم بازار

عناصر محیط بازاریابی

استراتژی های رقابتی

روشهای رقابتی رهبران بازار

روشهای رقابتی دنباله رو های بازار


دانلود پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران

عنوان دانلود پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید17 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه نیازها و رفتار خریداران بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است سه عنصر لازم برای تقاض
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 12
فرمت فایل pptx
حجم فایل 361 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:17 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " نیازها و رفتار خریداران" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

سه عنصر لازم برای تقاضا

بازار فعال

بازار محتمل

بازار بالقوه

بازار پنهان

هفت O (او) بازاریابی

سه نوع سیاست بازاریابی برای برآورده کردن نیازها

سلسله مراتب نیاز در بازارهای توسعه نیافته بترتیب از عالیترین به پست ترین

سلسله مراتب نیاز در بازارهای نیمه توسعه یافته

سلسله مراتب نیازها در بازارهای توسعه یافته

محرکهایی که هر مصرف کننده بطور همزمان در بازار با آن مواجه می شود

محرکهای محیطی

محرکهای بازیابی

عوامل فردی مؤثر در رفتار خریداران


دانلود پاورپوینت مفاهیم مدیریت بازار

عنوان دانلود پاورپوینت مفاهیم مدیریت بازار فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید32 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه مفاهیم مدیریت بازار بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است مفاهیم اساسی بازاریابی تعری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 14
فرمت فایل pptx
حجم فایل 470 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
دانلود پاورپوینت مفاهیم مدیریت بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت مفاهیم مدیریت بازار

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:32 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " مفاهیم مدیریت بازار " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مفاهیم اساسی بازاریابی

تعریف بازاریابی

اصطلاحات پایه ای علم مدیریت بازار

نیاز

خواسته

تقاضا

کالا

مبادله

معامله

بازار

شرایط انجام مبادله

چهار عامل جهت تشکیل بازار

مدیریت بازاریابی

حالات تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی

انواع بازاریابی

بازاریابی تبدیلی

بازاریابی انگیزشی

بازاریابی توسعه ای ( آشکار کردنی)(پرورشی)

بازاریابی مجدد(بازاریابی احیائی)(بازاریابی دوباره)

بازاریابی همزمانی(تعدیلی)

بازاریابی محافظتی(ابقائی)

بازاریابی تضعیفی(عدم بازاریابی)(بازاریابی برای کاهش تقاضا)

بازاریابی مقابله ای

فلسفه های مدیریت بازاریابی

فلسفه تولید

فلسفه کالا

فلسفه فروش

فلسفه بازاریابی

ملاحظات سه گانه فلسفه بازاریابی اجتماعی

اهداف بازاریابی


پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی

عنوان دانلود پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید16 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه مطالعات فرهنگی دربازاریابی بین المللی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد ز
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 17
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت مطالعات فرهنگی در بازاریابی بین المللی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:16 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " مطالعات فرهنگی دربازاریابی بین المللی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

اهمیت فرهنگ در بازاریابی بین المللی

دانش فرهنگی

حساسیت فرهنگی

عناصر فرهنگ Elements of culture

فرهنگ مادی

نهادهای اجتماعی

جهان بینی

زیبا شناسی

زبان

ارزیابی و شناخت فرهنگها

ارزیابی عناصر فرهنگ

تغییرات فرهنگی

سازگاری فرهنگی

آداب و سنن تجاری


پاورپوینت سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید14 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل مو
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 17
فرمت فایل pptx
حجم فایل 271 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:14 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تعریف سیستم

سیستم های چهارگانه یک سیستم بازاریابی

سیستم اطلاعات بازاریابی

سیستم برنامه ریزی بازاریابی

سیستم سازمانی بازاریابی

سیستم کنترل بازاریابی

سیستم های توزیع

انواع مدلهای بازاریابی

مدل گروه مشاوره بوستون


پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید16 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 13
فرمت فایل pptx
حجم فایل 286 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:16 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تعریف خلاقیت

فرق خلاقیت و نوآوری

اشکال خلاقیت و نوآوری

روش های سه گانه تولید کالا و خدمات غیر کمیاب

مراحل تولید محصول جدید

ایجاد ایده ها

آزمایش بازاریابی

چرخه عمر محصول

مرحله تولید محصول

مرحله رشد و پیشرفت

مرحله بلوغ و اشباع

مرحله کاهش و افول

مشخصات مرحله رشد

موانع موجود بر سر راه خلاقیت


پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف عنوان فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید19 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه تقسیم بازار و تعیین بازار هدف بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است دلایل این
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 14
فرمت فایل pptx
حجم فایل 396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف عنوان:

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:19 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " تقسیم بازار و تعیین بازار هدف " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

دلایل اینکه با تمامی متقاضیان بالقوه و بالفعل نمی توان رفتار مشابهی داشت

مزایای تقسیم یک بازار بزرگ نا متجانس به خرده بازارها

سیر تکاملی تقسیم بازار

بازاریابی انبوه یا یکنواخت

بازاریابی انبوه یا یکنواخت

بازاریابی تفکیکی یا تنوع کالا

بازاریابی متمرکز یا هدفدار

معیارها و ضوابط تقسیم بازار

تقسیم جغرافیایی

تقسیم جمعیتی

متغیرهای اصلی تقسیم بازار و اجزاء تشکیل دهنده آن

روانی

رفتاری

عوامل مؤثر در تقسیم بندی بهینه بازار

سه استراتژی تعیین بازار هدف

استراتژی بازاریابی یکسان (غیرتفکیکی )

استراتژی بازاریابی متفاوت (تفکیکی)

استراتژی بازاریابی متمرکز (تمرکزی)

عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی


پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید39 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه تصمیم گیری در بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است بعضی از سؤالات عمده ا
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 18
فرمت فایل pptx
حجم فایل 416 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تصمیم گیری در بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:39 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " تصمیم گیری در بازاریابی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

بعضی از سؤالات عمده ای که بازاریابان از خودشان میپرسند

ابزار و مفاهیم لازم برای تصمیم گیری

یک سیستم ساده بازاریابی

تعریف بازاریاب

پنج شرط یک مبادله

روابط و شبکه ها

کانالهای بازاریابی

کانالهای ارتباطی

کانالهای توزیع

کانال های فروش

سطوح رقابت

محیط بازاریابی

آمیخته های بازاریابی

4Cمشتری

4P فروشنده

چهار جزء تشکیل دهنده آمیزه بازاریابی

فلسفه های بازاریابی

تصمیمات عمده بازاریابان در مورد محصول

تصمیماتی در مورد گسترش خط تولید محصول

عوامل مؤثر بر تصمیم گیری در مورد قیمت محصول

اهداف بازاریابی مؤسسه

4نوع از مهمترین بازارها

موارد مهمی که در تصمیمات مربوط به توزیع کالا باید مد نظر مدیران باشند

علل پیچیدگی تصمیمات بازاریابی


پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید12 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه تحقیقات بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است مدل شش مرحله ای های فرآیند تحقیقا
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 13
فرمت فایل pptx
حجم فایل 365 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:12 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " تحقیقات بازاریابی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مدل شش مرحله ای های

فرآیند تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

مراحل تحقیقات بازاریابی

اهداف سه گانه تحقیقات بازاریابی

انواع تحیقات بازاریابی

روشهای جمع آوری اطلاعات


پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی

عنوان دانلود پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید34 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه برنامه ریزی بازاریابی عمومی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است در خصوص برنامه
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 22
فرمت فایل pptx
حجم فایل 514 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:34 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " برنامه ریزی بازاریابی عمومی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد ضرورت دارد

زمینه های برنامه ریزی بازاریابی

سئوالات ویژه ای که مدیران عالیه و استراتژیک را در ساماندهی به برنامه ریزی های بازاریابی یاری می دهند

منافع نهفته در برنامه ریزی

فرآیند برنامه ریزی بازاریابی

رابطه برنامه ریزی بازاریابی موسسه با برنامه‌ریزی مدیریت میانی

برنامه ریزی بازاریابی

مراحل اساسی در برنامه‌ریزی

تعیین اهداف

توسعه برنامه هاو استراتژیهای بازاریابی

ایجاد هماهنگی و کنترل

عوامل اثرگذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه

مراحل برنامه بازاریابی

خلاصه اجرایی و جدول محتویات

موقعیت فعلی بازاریابی

تحلیل فرصتها و جریانات

اهداف

استراتژی بازاریابی

برنامه های کاری

صورت سود و زیان پیشنهادی

کنترل

دلایل ناکافی در پیاده کردن برنامه

عوامل مبین و مشخص کننده

آمیخته های بازاریابی برای خدمات

محصول

قیمت

محل توزیع

پیشرفت


پاورپوینت بازاریابی داخلی

عنوان دانلود پاورپوینت بازاریابی داخلی تعداد اسلاید12 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی این فایل در زمینه بازاریابی داخلی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است مقدمه تعریف بازاریابی داخلی هدف بازاریابی داخلی اصول اساسی بازار
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 20
فرمت فایل pptx
حجم فایل 110 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت بازاریابی داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت بازاریابی داخلی

تعداد اسلاید:12 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

این فایل در زمینه بازاریابی داخلی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

تعریف بازاریابی داخلی

هدف بازاریابی داخلی

اصول اساسی بازاریابی داخلی

عناصر بازاریابی داخلی

گامهای بازاریابی داخلی

نتیجه گیری


پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید21 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است هد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 25
فرمت فایل pptx
حجم فایل 296 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:21 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

هدف کلی

تعیین رسالت مؤسسات

عوامل مؤثر در سازماندهی بازاریابی

اهداف مؤسسه

نیروهای داخل سازمان

نیروهای خارجی

سبک‌های مدیریتی

ساختار کارکردی یا وظیفه ای

ساختار مبتنی بر بازار

ساختار ماتریسی یا ماتریکس

انواع ساختارهای سازمانی واجد بازاریابی

سازمان عملیاتی

سازمان جغرافیایی

سازمان مدیریت محصول

سازمان مدیریت بازار

سازمان مدیریت محصول/ مدیریت بازار

مزایای ساختار مدیریت محصول / بازار

معایب ساختار مدیریت محصول / بازار


پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید59 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه انواع بازار و محیط بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است بازار انواع
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 16
فرمت فایل pptx
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انواع بازار و محیط بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:59 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " انواع بازار و محیط بازاریابی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

بازار

انواع بازارها از نظر فعالیت

انواع بازارهای سازمانی

بازار صنعتی

بازار دولتی

بازار واسطه

انواع بازار اقتصادی

بازار رقابت کامل

بازار انحصار کامل

بازار رقابت انحصاری

بازار انحصار چند جانبه

انواع بازارها ازدیدگاه کاتلر

بازار مصرف کننده

بازار بین المللی

انواع بازار کالا و خدمات

تجزیه و تحلیل محیط

محیط بازاریابی

انواع محیطهای بازاریابی

محیط خرد مؤسسه

محیط داخلی خود مؤسسه

تأمین کننده مواد اولیه

واسطه های بازاریابی

آژانسهای خدمات بازاریابی

واسطه های مالی

واحدهای توزیع فیزیکی

دلالان

رقبا

مشتریان

جوامع

جوامع دولتی

جوامع عمومی

جوامع محلی

جوامع داخلی

جوامع مالی

جوامع شهروند

جوامع رسانه ای

محیط کلان مؤسسه

عوامل اصلی محیط کلان مؤسسه

نیروهای اقتصادی

نیروهای طبیعی

نیروهای تکنولوژیکی

نیروهای سیاسی

نیروهای فیزیکی

واکنش در برابر محیط بازاریابی

واکنش انفعالی

واکنش فعال


پاورپوینت اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش

عنوان پاورپوینت اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید13 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل pptx
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پاورپوینت اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: پاورپوینت اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:13 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

هدف کلی

عوامل مؤثر بر پیش بینی تقاضا

معایب بر آورد بیشتر از میزان واقعی تقاضا

تعریف فروش

سهم بازار و انواع آن

بازار بالقوه

مدلهای پیش بینی

مدلهای کمی

مدلهای کیفی

روش استفاده از نقطه نظرات فروشندگان

محاسن استفاده از نقطه نظر فروشندگان

معایب استفاده از نقطه نظرات فروشندگان


آموزش نرم افزار ایویوز (eviews)

عنوان آموزش نرم افزار ایویوز (eviews) دسته اقتصادمدیریت مالی حسابداری فرمتpdf تعداد صفحات 13 صفحه نرم افزار eviews از معروفترین نرم افزارهای اقتصادسنجی محسوب می شود که برای تجزیه و تحلیل داده های آماری مورد استفاده فراوان قرار می گیرد این فایل شامل پنج بخش به صورت زیر می باشد آموزش وارد کردن داده ها در نرم افزار eviews تخمین معادله به روش
دسته بندی آموزش نرم افزار
بازدید ها 33
فرمت فایل pdf
حجم فایل 321 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
آموزش نرم افزار ایویوز (eviews)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: آموزش نرم افزار ایویوز (eviews)

دسته: اقتصاد-مدیریت مالی- حسابداری

فرمت:pdf

تعداد صفحات: 13 صفحه

نرم افزار eviews از معروفترین نرم افزارهای اقتصادسنجی محسوب می شود که برای تجزیه و تحلیل داده های آماری مورد استفاده فراوان قرار می گیرد . این فایل شامل پنج بخش به صورت زیر می باشد:

آموزش وارد کردن داده ها در نرم افزار eviews

تخمین معادله به روش ols با استفاده از نرم افزار eviews

آموزش تحلیل مقادیر جدول ضرایب معادله در نرم افزار eviews

آموزش آزمون محدودیت بر روی ضرایب در نرم افزار eviews

آموزش آزمون خودهمبستگی(LM) وروشهای رفع آن با استفاده از نرم افزار eviews


پاورپوینت انگیزش و نظریه های آن

عنوان دانلود پاورپوینت انگیزش و نظریه های آن دسته مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید44 اسلاید این فایل در زمینه انگیزش و نظریه های آن بوده که در 44 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده و می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 15
فرمت فایل pptx
حجم فایل 800 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پاورپوینت انگیزش و نظریه های آن

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انگیزش و نظریه های آن

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:44 اسلاید

این فایل در زمینه" انگیزش و نظریه های آن" بوده که در 44 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده و می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

تعریف انگیزش

چهار نکته اساسی در تعریف انگیزش

فرآیند انگیزش

رابطه بین انگیزه ، رفتار ، هدف

شکل ساده فرآیند انگیزه

انواع نیاز ها

انواع فعالیت ها

جایگاه انگیزه ها و هدف ها (نظریه کوه یخی –بل و فرینچ)

تأثیر بالقوه انگیزش بر عملکرد (تحقیقات ویلیام جیمز)

قدرت انگیزه

انگیزه های درونی و بیرونی

نظریه ارزیابی شناخت

ارضای نیاز

ناکامی و رفتارهای غیر عقلایی ناشی از آن

نظریه های انگیزشی

نظریه های محتوایی انگیزش

سلسله مراتب نیازهای مازلو (پدر روانشناسی انسان گرایانه)

سلسله مراتب نیازهای مازلو (پدر روانشناسی انسان گرایانه)

ویژگی های افراد خودشکوفا

استثنا در نظریه مازلو

x و yمک‌گریگور

نظریه دو عاملی هرزبرگ

انگیزاننده ها و نگهدارنده ها از دیدگاه هرزبرگ

) آلدرفرERG نظریه نیازهای سه گانه (

پیامدهای ارضا یا ناکامی ERG

نظریه نیازهای اکتسابی مک کللند

ویژگی های موفقیت طلبان

نظریه های انگیزشی

نظریه انتظار وروم

مدل نظریه انگیزش وروم

مدل انگیزش چند متغیره پورتر -لاولر

ده فرمان برای مدیران بر اساس مضامین نظریه انتظار

نظریه برابری آدامز

نمود های رفتاری تئوری برابری

نظریه هدف گذاری لاک و لاتام

متغیرهای مداخله گر در رابطه بین هدف و عملکرد


دانلود پاورپوینت انگیزش

عنوان دانلود پاورپوینت انگیزش دسته مدیریت رفتار سازمانی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید27 اسلاید این فایل در زمینه انگیزش بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است مقدمه مفهوم انگیزش چارچوب انگیزش تئوری های انگیزش تئوری های
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 29
فرمت فایل pptx
حجم فایل 943 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود پاورپوینت انگیزش

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انگیزش

دسته: مدیریت رفتار سازمانی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:27 اسلاید

این فایل در زمینه" انگیزش" بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

مقدمه

مفهوم انگیزش

چارچوب انگیزش

تئوری های انگیزش

تئوری های محتوایی

تئوریX,Y مک گریگور

الدرفر ERG تئوری

تئوری دو عاملی the two factor theory

نظریه نیازهای سه گانه ملک کللند

تئوریهای فرایندی

تئوری برابری equity theory
تئوری انتظار expectancy theory

تئوری تکامل یافته پورتر و لاولر

تئوری تعیین هدف

فنون انگیزش و کاربرد آنها در سازمان

جمع بندی


پاورپوینت انتظار عدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

عنوان دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان) دسته مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید23 اسلاید طراحی اسلایدهای بسیار زیبا کتاب انتظارعدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) تالیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس م
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 19
فرمت فایل pptx
حجم فایل 933 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت انتظار عدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:23 اسلاید

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

کتاب انتظارعدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) تالیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپ,ینت فصل اول این ;کتاب با عنوان " انتظارعدالت و عدالت در سازمان " بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

عدالت

معانی عدل

چهار معنی یا چهار کاربرد برای کلمه عدل عبارت است از :

تصمیمات و رفتارهای مدیریت باید با رعایت حقوق موارد زیر باشد :

عدالت در سازمان

اهمیت رعایت عدالت

انواع عدالت سازمانی

عدالت توزیعی

عدالت رویه ای

تعریف عدالت رویه ای

مدلهای عدالت رویه ای

مدل ابزاری

مدل رابطه ای

عوامل شکل دهنده عدالت رویه ای

نتایج عدالت رویه ای

تشابه عدالت توزیعی و رویه ای

عدالت مراوده ای

خلاصه آثار بی عدالتی مورد انتظار برای سازمانها


رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری

خانواده ، کانون مهر ، محبت و تربیت ومبنای شکل گیری زندگی اجتماعی است وبنیادی ترین و اصلی ترین شکل و جزء اجتماعی است جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و تحقق سلامت آن مشروط به برخورداری اعضای آن از سلامت روانی است و هر جامعه ای برای تداوم و بقای خود نیاز به حفظ و بسط ارزش های خود در قالب خانواده دارد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 19
فرمت فایل docx
حجم فایل 198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127
رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

خانواده ، کانون مهر ، محبت و تربیت ومبنای شکل گیری زندگی اجتماعی است. وبنیادی ترین و اصلی ترین شکل و جزء اجتماعی است. جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و تحقق سلامت آن مشروط به برخورداری اعضای آن از سلامت روانی است و هر جامعه ای برای تداوم و بقای خود نیاز به حفظ و بسط ارزش های خود در قالب خانواده دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در شهر کرمانشاه می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افرادیست که در سال 1393 برای بررسی و رفع تعارضات زناشویی واختلافات خانوادگی خود به دوایر مشاوره ومددکاری نیروی انتظامی درسطح شهر کرمانشاه مراجعه کرده بودند. از میان آنها تعداد 100 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ودر دسترس انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه اضطراب کتل، مقیاس افسردگی بک و پرسشنامه تعارضات زناشویی(MCQ) استفاده گردیده است . طرح پژوهش از نوع همبستگی است و برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل رگرسیون وآزمون Tاستفاده شده است. نتایج تجزیه وتحلیل یافته ها نشان داد که بین اضطراب وافسردگی با تعارضات زناشویی همبستگی مثبت معنا داری وجود دارد(P≤0/01). و افسردگی واضطراب ،تعارضات زناشویی را پیش بینی می کنند. ازنتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که تعارضات زناشویی عامل افزایش افسردگی واضطراب در بین زوجین است.

واژه های کلیدی : تعارضات زناشویی- اضطراب - افسردگی

فهرست مطالب

چکیده. 1

فصل یکم: مقدمه پژوهش

1-1 مقدمه. 3

1-2 بیان مسأله. 6

1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 8

1-4 اهداف پژوهش. 11

1-4-1 هدف اصلی. 11

1-4-2 اهداف فرعی. 11

1-5 سؤالات پژوهش. 11

1-6 تعاریف اصطلاحات ومفاهیم. 12

1-6-1 تعاریف نظری. 12

1-6-2 تعاریف عملیاتی. 13

فصل دوم: پیشینه تحقیق

2-1 پیش درآمد. 15

2-2 اضطراب. 15

2-2-1 ماهیت اختلال های اضطرابی. 16

2-2-2 اختلال وحشتزدگی. 17

2-2-3 آگورافوبی. 17

2-2-3-1 فوبی خاص. 18

2-2-3-2 فوبی اجتماعی. 18

2-2-4 اختلال اضطراب فراگیر. 18

2-2-5 اختلال وسواس فکری-عملی. 19

2-2-6 اختلال استرس حاد و استرس پس از آسیب. 20

2-2-7 نظریه های روانشناختی در مورد اضطراب. 21

2-2-7-1 نظریه های روان پویایی. 21

2-2-7-2 نظریه رفتاری. 22

2-2-7-3 نظریه فیزیولوژیک. 22

2-2-7-4 نظریه پدیدار شناختی و وجودی. 23

2-3 افسردگی. 23

2-3-1 افسردگی چیست. 26

2-3-2 حالات افسردگی. 27

2-3-3 تاریخچه افسردگی. 28

2-3-4 طبقه بندی افسردگی. 28

2-3-4-1 اختلال های خلقی یک قطبی. 28

2-3-4-2 اختلال افسردگی اساسی. 29

2-3-4-3 اختلال افسرده خویی(دیس تایمی). 29

2-3-4-4 اختلال خلق ادواری. 29

2-3-4-5 اختلال دوقطبی. 30

2-3-5 شیوع افسردگی. 32

2-3-6 افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی. 33

2-3-7 افسردگی فصلی. 33

2-3-8 تشخیص افتراقی برای افسردگی. 34

2-3-9 منظور از افسردگی حاد یا گذرا چیست. 35

2-3-10 حملات افسردگی. 36

2-3-11 ملاک های تشخیص برای انواع افسردگی. 37

2-3-12 دیدگاههای موجود در مورد افسردگی. 41

2-3-12-1 دیدگاه زیست شناختی. 41

2-3-12-2 دیدگاه روان پویشی. 41

2-3-12-3 دیدگاه رفتاری. 42

2-3-12-4 دیدگاه شناختی. 43

2-4 تعارضات زناشویی. 45

2-4-1 ابعاد تعارض. 49

2-4-2 تعارضات خانوادگی چرا؟. 50

2-4-3 مفهوم تعارض. 51

2-4-4 تعاریف تخصصی متعددی از تعارض. 52

2-4-5 تعارض زناشویی از نظر وایل. 52

2-4-6 دیدگاههای تعارض. 52

2-4-6-1 دیدگاه سنتی. 53

2-4-6-2 دیدگاه روابط انسانی. 53

2-4-6-3 دیدگاه تعاملی. 53

2-4-7 عقاید مثبت ومنفی نسبت به تعارض ازنظر ویلموت وهاکر. 53

2-4-8 هشت کارکرد مثبت تعارض از نظر ترنر. 54

2-4-9 عوامل تعارض. 54

2-4-10 زمینه های تعارضات زناشویی. 55

2-4-11 مراحل تشدید تعارض زناشویی. 56

2-5 الگوهای ارتباطی. 57

2-6تجزیه وتحلیل تعارض. 58

2-7 روش های حل تعارض . 58

2-8 سبک ها و استراتژی های حل تعارض. 59

2-9 چهار سوال اساسی در حل تعارضات. 60

2-10تأثیر اضطراب بر روابط و تعارضات زناشویی. 62

2-11 پیشینه تحقیق. 65

2-11-1 پژوهش های داخلی. 65

2-11-2 پژوهش های خارجی. 71

فصل سوم: روش پژوهش

3-1 پیش درآمد. 76

3-2 روش پژوهش. 76

3-3 معرفی متغیرها. 76

3-4 جامعه آماری. 76

3-5 جامعه نمونه و روش نمونه گیری. 76

3- 6 ابزار پژوهش. 77

3-7 شیوه اجرا. 79

3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها. 79

فصل چهارم: یافته های پژوهش

4-1 پیش درآمد. 81

4-2 آمار توصیفی. 81

4-3 جداول ونمودارها. 82

4-3-1 جداول ونمودارهای فراوانی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان به پرسشنامه. 82

4-4 آماراستنباطی. 86

4-5 روش آزمون سؤالات پژوهش. 86

4-6 تجزیه وتحلیل سؤالاتپژوهش. 87

4-7 خلاصه تجزیه وتحلیل ها و آزمون، به تفکیک هر سؤال. 87

4-7-1 آزمون سؤال اول. 87

4-7-2 آزمون سؤال دوم. 89

4-7-3 آزمون سؤال سوم. 91

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1 پیش درآمد. 93

5-2 بررسی سؤال ها. 93

5-3 مقایسه نتایج سؤالات باپژوهش های قبلی. 95

5-4 نتیجه گیری از نظر نگارنده. 96

5-5 محدودیت‌های پژوهش. 96

5-6 پیشنهادهای پژوهشی. 97

5-6 پیشنهادهای کاربردی. 97

منابع و ماخذ. 98

پیوست‌ها. 104

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول (2-1): فهرست نشانه های بالینی افسردگی. 31

جدول (2-2): ملاک تشخیصیDSM-IV-IR برای دوره افسردگی. 37

جدول (2-3): ملاک تشخیصیDSM-IV-IRبرای دوره مانی. 39

جدول (2-4): تفاوت های بالینی میان افسردگی وشیدایی. 40

جدول (2-5): خطاهای شناختی بک. 44

جدول (3-1): درجات وسطوح افسردگی در پرسشنامه افسردگی بک. 78

جدول (4-1): جنسیت پاسخ گویان. 82

جدول (4-2): وضعیت تأهلپاسخگویان. 82

جدول (4-3): سنپاسخگویان. 83

جدول (4-4): تحصیلاتپاسخگویان. 83

جدول (4-5): فراوانی متغیرهای افسردگی،اضطراب وتعارضات زناشویی 84

جدول (4-6): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر اضطراب وتعارضات. 88

جدول (4-7): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانT وسطح معنی داری اضطرابوتعارضات. 89

جدول (4-8): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر افسردگیوتعارضات. 90

جدول (4-9): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانTوسطح معنی داری افسردگیوتعارضات. 90

جدول (4-10): رگرسیون جهت پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب. 91

جدول (4-11):ضرایب رگرسیون مرتبط با پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب…. 91

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار (4-1): نمودار منحنی طبیعی. 87


پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی

عنوان دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی دسته مدیریت فرمت پاورپوینت تعداد اسلاید 24 اسلاید این فایل در زمینه آموزش و توسعه نیروی انسانی بوده و شامل بخشهای زیر است توجیه کارکنان ( آشنا کردن افراد با سازمان ) ، فرایند آموزش ، فرایند پنج مرحله ای آموزش وتوسعه ، پنج مرحله در فرایند آموزش و توسعه ، روش های آموزش ، آموزش با هدف های ویژه ،
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 20
فرمت فایل pptx
حجم فایل 239 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 24 اسلاید

این فایل در زمینه آموزش و توسعه نیروی انسانی بوده و شامل بخشهای زیر است:

توجیه کارکنان ( آشنا کردن افراد با سازمان ) ، فرایند آموزش ، فرایند پنج مرحله ای آموزش وتوسعه ، پنج مرحله در فرایند آموزش و توسعه ، روش های آموزش ، آموزش با هدف های ویژه ، آموزش و توسعه مدیریت، آموزش مدیریت در حین انجام وظیفه، الگو سازی رفتاری ، بهبود سازمانی ، تشکیل سازمان های یادگیرنده ، تغییر سازمانی ، فرایند ده مرحله ای برای ایجاد تغییر در سازمان

ارزیابی آموزش و توسعه کارکنان، محاسبه اثرات آموزش


پاورپوینت آموزش منابع انسانی

عنوان دانلود پاورپوینت آموزش منابع انسانی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید39 اسلاید دسته مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی پیشرفته طراحی اسلایدهای بسیار زیبا این فایل در زمینه آموزش منابع انسانی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته ، ارائه شده و مورد استفاده
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 16
فرمت فایل pptx
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پاورپوینت آموزش منابع انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت آموزش منابع انسانی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:39 اسلاید

دسته: مدیریت منابع انسانی- مدیریت منابع انسانی پیشرفته

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

این فایل در زمینه " آموزش منابع انسانی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته ، ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

نگرش سیستمی در آموزش

مدل سیستم آموزش

تشخیص نیازهای آموزشی

تعیین اهداف و اولویت های آموزشی

روشهای آموزش

مراحل فرایند JIT

مشکلات آموزش ضمن کار(OJT)

آموزشهای وابسته به تشریک مساعی
آموزش تجربه شده رفتاری

اشکال معمول آموزش تجربه شده رفتاری

آموزش کلاسی و کنفرانسی

رسانه های آموزشی

آموزش/یادگیری از راه دور

ملاحظاتی که در انتخاب روشهای آموزشی باید مد نظر

ارزیابی آموزش

سطوح ارزیابی

طرحهای ارزیابی

اندازه گیری بعد از آموزش

اندازه گیری قبل و بعد از آموزش

اندازه گیری قبل و بعد از آموزش با گروه کنترل


پاورپوینت استعاره های سازمان

عنوان دانلود پاورپوینت استعاره های سازمان فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید30 اسلاید دسته مبانی سازمان و مدیریت اصول مدیریت تئوری های مدیریت پیشرفته طراحی اسلایدهای بسیار زیبا این فایل در زمینه استعاره های سازمان بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت اصول مدیریت تئوری های مدیریت پیشرفته، ارائه شد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 26
فرمت فایل pptx
حجم فایل 505 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت استعاره های سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت استعاره های سازمان

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:30 اسلاید

دسته: مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

این فایل در زمینه " استعاره های سازمان " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته، ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه ای براستعاره های سازمان

انواع استعاره های سازمان

سازمان به مثابه ماشین

محدودیت های سازمان به مثابه ماشین

سازمان به مثابه موجود زنده

نقاط قوت سازمان به مثابه موجود زنده

محدودیت های سازمان به مثابه موجود زنده

سازمان به مثابه مغز

نقاط قوت سازمان به مثابه مغز

محدودیت سازمان به مثابه مغز

سازمان به مثابه فرهنگ

نقاط قوت سازمان به مثابه فرهنگ

محدودیت سازمان به مثابه فرهنگ

سازمان به مثابه نظام سیاسی

سازمان به مثابه نظام سیاسی (سبکهای مدیریت در حالت تعارض)

نقاط قوت سازمان به مثابه نظام سیاسی

محدودیت سازمان به مثابه نظام سیاسی

سازمان به مثابه زندان روح

نقاط قوت سازمان به مثابه زندان روح

محدودیت سازمان به مثابه زندان روح

سازمان به مثابه جریان متغییر

نقاط قوت سازمان به مثابه جریان متغییر

محدودیت سازمان به مثابه جریان متغییر

سازمان به مثابه ابزار سلطه

نقاط قوت سازمان به مثابه ابزار سلطه

محدودیت سازمان به مثابه ابزار سلطه

نتیجه گیری

منابع


مقایسه تحریف های شناختی و طرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم

هدف از انجام این پژوهش مقایسه طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم بودبرای انجام آن از روش پژوهشی علی مقایسه ای (پس رویدادی) استفاده شد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 20
فرمت فایل docx
حجم فایل 654 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 197
مقایسه تحریف های شناختی و طرحواره های هیجانی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

هدف از انجام این پژوهش مقایسه طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم بود.برای انجام آن از روش پژوهشی علی مقایسه ای (پس رویدادی) استفاده شد.جامعه آماری کلیه افراد مبتلا به میگرن تحت درمان در کلینیک های اعصاب و روان شهر خرم آباد وهمراهان آن ها بودند که با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس تعداد50نفر از افراد مبتلا به میگرن از کلینیک صدیق شهرستان خرم آباد و50 نفر سالم از بین همراهان آنها انتخاب شدند.برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه،"طرحواره های هیجانی لیهی" و"تحریف های شناختی"، و برای پردازش داده ها از نرم افزار spss و روش های آمار توصیفی و آماراستنباطی مانند،مانوا،میانگین،انحراف استاندارد استفاده شد.یافته ها بیانگر آن بود که بیشتر زیرمقیاس های طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی از جمله،بی اعتمادسازی،احساس گناه،ساده انگاری هیجان،فاقد ارزشیابی،فقدان کنترل،عدم پذیرش احساسات،نشخوار فکری، اظهارگری، احساس­شرم، تحریف همه یا هیچ، تعمیم مبالغه آمیز، فیلتر ذهنی، درشت بینی-ریزبینی،استدلال احساسی، باید-بهتر، با میگرن در ارتباط هستند .ولی در چندین مورد ازجمله،عدم درک،کرختی،بسیار منطقی، تداوم، هوشیاری ضعیف، بی توجهی به امرمثبت، نتیجه گیری شتابزده، برچسب زدن، شخصی سازی ارتباط معنی داری یافت نشد.

واژه های کلیدی: تحریف های شناختی ،طرحواره های هیجانی، میگرن

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول:کلیات پژوهش

1-1.مقدمه3

1-2.بیان مساله5

1-3.اهمیت وضرورت پژوهش9

1-4.هدف های پژوهش11

1-4-1.هدف کلی پژوهش11

1-4-2.اهداف جزیی پژوهش11

1-5.سوالات پژوهش11

1-6.فرضیه های پژوهش11

1-7.اصطلاحات وتعاریف عملیاتی12

1-7-1.تعریف میگرن12

1-7-2.تحریف شناختی12

1-7-3.طرحواره هیجانی13

1-8.خلاصه فصل13

فصل دوم:گستره نظری موضوع وسوابق پژوهش

بخش اول:ادبیات وگستره نظری15

2-1.مقدمه15

2-2.ادبیات وگستره نظری میگرن15

2-2-1.تاریخچه15

2-2-2.تعریف میگرن16

2-2-3.علل میگرن17

2-2-4.انواع میگرن17

2-2-4-1.میگرن با پیش درآمد 18

2-2-4-2.میگرن بدون پیش درآمد19

2-2-4-3.انواع دیگر میگرن 19

2-2-5.پاتوژنز21

2-2-6.تشخیص بیماری22

2-2-7.تشخیص های افتراقی میگرن23

2-2-8.فرضیه های مرتبط با میگرن24

2-2-8-1.فرضیه عروقی میگرن24

2-2-8-2.فرضیه عصبی میگرن25

2-2-9.سیستم عروقی تری ژمینال در میگرن25

2-2-10.هیدروکسی تریپتامین در میگرن26

2-2-11.دوپامین در میگرن26

2-2-12.دستگاه عصبی سمپاتیک در میگرن27

2-2-13.یافته های بالینی27

2-2-14.میگرن همراه با اورا (میگرن کلاسیک28

2-2-15.میگرن قاعده ای (بازیلار28

2-2-16.درمان میگرن29

2-2-17.درمان پیشگیرانه میگرن32

2-2-18.جامعه و فرهنگ33

2-2-19.جنبه‌های محیطی34

2-2-20.سبک زندگی34

2-2-21.خصوصیات روانشناختی میگرن34

2-3. ادبیات و گسترهی نظری تحریف های شناختی35

2-3-1.تعریف شناخت35

2-3-2.روانشناسی شناختی35

2-3-3.افکار خودآیند36

2-3-4.موضع فلسفی کلی در زمینه شناخت36

2-3-5.مدلABC الیس37

2-3-6.تناوب­گرایی تعبیری37

2-3-7.مدل شتاختی بک38

2-3-8.مدل بک از دو بخش تشکیل شده است38

2-3-9.نظریه آسیب شناسی روانی رفتار در مانی عقلانی-هیجانی 40

2-3-10.رایج ترین عقاید غیر منطقی41

2-3-11.ده خطای شناختی از نظر آلبرت الیس44

2-4.ادبیات و گسترهی نظری طرحواره های هیجانی53

2-4-1.تعریف هیجان ومولفه های آن53

2-4-2.هیجان و نظریه های هیجان53

2-4-3.اجزای هیجان54

2-4-4.تاریخچه هیجان54

2-4-5.نظریه‌های هیجان 55

2-4-5-1.نظریه جیمز – لانگه55

2-4-5-2.نظریه ارزیابانه55

2-4-5-3.نظریه رفتارگرایی55

2-4-5-4.نظریه بازخوراند چهره55

2-4-6.وظایف هیجان‌ها 55

2-4-7.فیزیولوژی هیجان‌ها56

2-4-8.جنبه های مختلف هیجان در روانشناسی56

2-4-9.ماهیت هیجان56

2-4-10.واکنش های فیزیولوژیک هیجان58

2-4-11.ابزارهای مطالعه ی هیجان58

2-4-12.انواع واکنش های هیجانی59

2-4-13.عملکرد ذهن در هیجان62

2-4-14.اساس عصبی هیجان64

2-4-15.نظریه های مربوط به هیجان65

2-4-16.نتیجه هیجان67

2-4-17.هیجان و سلامت69

2-4-18.مغز هیجانی71

2-4-19.به کار بردن درست هیجان ها 73

2-4-20تعریف هیجان خواهی73

2-4-21.نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن74

2-4-22.ویژگی های افراد هیجان خواه75

2-4-23.نتیجه گیری78

2-4-24. مفهوم طرحواره79

2-4-25.طرحواره های هیجانی79

2-4-26. درمان هیجان محور لسلی گرینبرگ80

2-4-27.مدل طرحواره درمانی هیجانی لیهی81

2-4-28.دستیابی به هیجان ها83

2-4-29.شناسایی طرحواره های هیجانی84

2-4-30.تعریف طرحواره های هیجانی 84

2-4-31.انواع طرحواره های هیجانی85

2-5.بخش دوم:سوابق پژوهشی91

2-5-1.سوابق پژوهشی خارج از ایران91

2-5-2.سوابق پژوهشی داخل ایران92

2-6.خلاصه فصل96

فصل سوم:روش اجرای پژوهش

3-1.مقدمه98

3-2.خصوصیات طرح پژوهش98

3-3.جامعه آماری مورد مطالعه99

3-4.روش نمونه گیری وحجم نمونه99

3-5.ابزارهای اندازه گیری99

3-5-1.پرسشنامه تحریف های شناختی99

3-5-2..مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی102

3-6.فرایند اجرای پژوهش105

3-7.روش پردازش و تحلیل اطلاعات106

3-8.خلاصه فصل 107

فصل چهارم:ارایه نتایج کمی،پردازش وتحلیل داده ها

4-1) مقدمه109

4-2) ازمون فرضیه اول پژوهش109

4-3.آزمون فرضیه دوم پژوهش129

4-4.خلاصه فصل چهارم144

فصل پنجم:بحث ،تحلیل،نتیجه گیری

5-1.مقدمه 146

5-2.بررسی یافته های پژوهش وارتباط آنها با نتایج مطالعات قبلی 146

5-3.جمع بندی ونتیجه گیری از یافته های پژوهش148

5-4.محدودیت های تحقیق149

5-5.پیشنهادهای پژوهش150

5-5-1.پیشنهادهای پژوهشی150

5-5-2.پیشنهادهای اجرایی150

5-6.خلاصه فصل151

فهرست منابع 152

پیوست ها 158

چکیده انگلیسی176

فهرست جدول ها

عنوان صفحه

جدول 3-1؛ زیرمقیاس ها وسوالات مربوط به آنها درپرسشنامه تحریف شناختی 100

جدول 3-2؛ میانگین وانحراف استاندارد شاخص های مربوط به ازمون تحریف شناختی 101

جدول3-3؛ نمره میانگین وانحراف استاندارد تحریف های شناختی درجنسیت 102

جدول3-4؛ ضریب پایایی102

جدول3-5؛ زیرمقیاس ها وسوالات مربوطه در پرسشنامه طرحواره های هیجانی 103

جدول 4-1؛ ماتریکس کواریانس برای فرضیه اول110

جدول 4-2؛آزمون معنی داری تحلیل واریانس چندراهه110

جدول 4-3؛ تفاوت بین­گروهی میانگین بی­اعتمادسازی در بین شرکت­کننده­های مبتلا وسالم111

جدول 4-4؛ تفاوت بین­گروهی میانگین عدم درک در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 113

جدول 4-5؛ تفاوت بین­گروهی میانگین احساس گناه در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 114

جدول 4-6؛ تفاوت بین­گروهی میانگین ساده انگاری هیجان در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم115

جدول 4-7؛ تفاوت بین­گروهی میانگین فاقد ارزشیابی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم117

جدول 4-8؛ تفاوت بین­گروهی میانگین فقدان کنترل در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم118

جدول 4-9؛ تفاوت بین­گروهی میانگین کرختی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 119

جدول 4-10؛ تفاوت بین­گروهی میانگین بسیار منطقی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم121

جدول 4-11؛ تفاوت بین­گروهی میانگین تداوم در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 122

جدول 4-12؛ تفاوت بین­گروهی میانگین هوشیاری ضعیف در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم123

جدول 4-13؛ تفاوت بین­گروهی میانگین عدم پذیرش احساسات در بین شرکت­کننده­های مبتلا و

سالم 125

جدول 4-14؛ تفاوت بین­گروهی میانگین نشخوارفکری در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم126

جدول 4-15؛ تفاوت بین­گروهی میانگین اظهارگری در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 127

جدول 4-16؛ تفاوت بین­گروهی میانگین احساس شرم در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 129

جدول4-17؛ماتریکس کواریانس فرضیه دوم130

جدول 4-18؛ آزمون معنی داری تحلیل واریانس چندراهه130

جدول 4-19؛ تفاوت بین­گروهی میانگین تحریف همه یاهیچ در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم131

جدول 4-20؛ تفاوت بین­گروهی میانگین تعمیم مبالغه امیز در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم133

جدول 4-21؛ تفاوت بین­گروهی میانگین فیلترذهنی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 134

جدول 4-22؛ تفاوت بین­گروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکت­کننده­های مبتلا و

سالم 135

جدول 4-23؛ تفاوت بین­گروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم137

جدول 4-24؛ تفاوت بین­گروهی میانگین درشت بینی و ریزبینی در بین شرکت­کننده­های مبتلا وسالم138

جدول 4-25؛ تفاوت بین­گروهی میانگین استدلال احساسی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم139

جدول 4-26؛ تفاوت بین­گروهی میانگین باید بهتر در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 141

جدول 4-27؛ تفاوت بین­گروهی میانگین برچسب زدن در بین شرکت­کننده­های مبتلا وسالم 142

جدول 4-28؛ تفاوت بین­گروهی میانگین شخصی سازی در بین شرکت­کننده­های مبتلا و سالم 143

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار4-1: تفاوت بین­گروهی میانگین بی­اعتمادسازی111

نمودار4-2: تفاوت بین­گروهی میانگین عدم درک112

نمودار4-3: تفاوت بین­گروهی میانگین احساس گناه114

نمودار4-4: تفاوت بین­گروهی میانگین ساده انگاری هیجان. 115

نمودار4-5: تفاوت بین­گروهی میانگین فاقد ارزشیابی116

نمودار4-6: تفاوت بین­گروهی میانگین فقدان کنترل118

نمودار4-7: تفاوت بین­گروهی میانگین کرختی119

نمودار4-8: تفاوت بین­گروهی میانگین بسیار منطقی120

نمودار4-9: تفاوت بین­گروهی میانگین تداوم122

نمودار4-10: تفاوت بین­گروهی میانگین هوشیاری ضعیف123

نمودار4-11: تفاوت بین­گروهی میانگین عدم پذیرش احساسات124

نمودار4-12: تفاوت بین­گروهی میانگین نشخوارفکری126

نمودار4-13: تفاوت بین­گروهی میانگین اظهارگری127

نمودار4-14: تفاوت بین­گروهی میانگین احساس شرم128

نمودار4-15: تفاوت بین­گروهی میانگین تحریف همه یاهیچ... 131

نمودار4-16: تفاوت بین­گروهی میانگین تعمیم مبالغه امیز132

نمودار4-17: تفاوت بین­گروهی میانگین فیلترذهنی134

نمودار4-18: تفاوت بین­گروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت 135

نمودار4-19: تفاوت بین­گروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده 136

نمودار4-20: تفاوت بین­گروهی میانگین درشت بینی و ریزبینی 138

نمودار4-21: تفاوت بین­گروهی میانگین استدلال احساسی139

نمودار4-22: تفاوت بین­گروهی میانگین باید بهتر140

نمودار4-23: تفاوت بین­گروهی میانگین برچسب زدن142

نمودار4-24: تفاوت بین­گروهی میانگین شخصی سازی143


مقاله بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی

تحقیق بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 27
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
مقاله بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر
*تحقیق وبررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی*

پیشگفتار:

یکی از عوامل کلیدی و تعیین کننده در فراینده توسعه اقتصادی، پس انداز می‌باشد. این مفهوم به دو شکل پس اندازهای مالی و پس اندازهای غیر مالی مطرح می‌شود. در پس اندازه مالی سرمایه های پراکنده در سطح جامعه برای خرید اموالی نظیر: زمین، مسکن، جواهرات و... صرف می شود. ولی در پس اندازهای غیر مالی این سرمایه‌ها در مسیرهایی نظیر: خرید اوراق مشارکت و بیمه های عمر با ویژگی پس انداز قرار می‌گیرند. در پس اندازهای مالی سرمایه های مورد نظر عملاً فاقد قابلیت تحریک بازار سرمایه وتأمین نیازهای مالی برنامه های توسعه می باشند. اما به کمک پس اندازهای غیر مالی ظرفیت‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مختلف فراهم می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد نسبت پس اندازه به تولید ناخالص ملی در 14 کشور از 20 کشوری که از لحاظ توسعه اقتصادی بالاترین رشد را داشته اند، بالغ بر 25 درصد بوده است. اما این نسبت در 14 کشور از 20 کشوری که کمترین رشد اقتصادی را داشته‌اند کمتر از 15 درصد بوده است. این مسئله نشان می دهد که رابطه میان پس اندازه و تولید ناخالص رابطه ای مستقیم و تعیین کننده می باشد. از آنجا که بیمه های عمر وپس اندازه نیز یکی از محورهای مهم پس اندازهای غیر مالی را تشکیل می‌دهند میزان توسعه این بیمه نقش قابل ملاحظه‌ای را در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر این بیمه عمر و پس انداز از کارکردهای کلان اقتصادی دیگری نظیر: مقابله با کاهش ارزش پول وحفظ قابلیت ایفای تعهدات بیمه‌گر نیز برخوردار است.

هم چنین در سطح خرد نیز این بیمه امکان ایجاد سرمایه برای اعضای جامعه و خانوادة آنها را فراهم کرده و موجب تحکیم اقتصاد خانواده می شود.

با توجه به اهمیت قابل توجه بیمه های عمروپس انداز در توسعه اقتصادی به نظر می رسد می بایست عوامل مؤثر بر توسعه بیمه های عمر در دیگران شناسایی شده و در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد. شاید بتوان مهمترین عوامل مورد نظر را به شرح زیر بر شمرد:

1-ثبات اقتصادی: با توجه به بلند مدت بودن تعهدات بیمه عمر، عدم وجود ثبات در اقتصاد جامعه امکان مدیریت شایسته این بیمه را تحت تأثیر قرار داده و گرایش مردم به آن را کاهش خواهد داد.

2-فرهنگ بیمه: تلقی مردم نسبت به بیمه وورود آن به باورها و هنجارهای فرهنگی جامعه که خود تابع شناخت مزایا و قابلیت های آن است، از دیگر عوامل مهم در توسعه بیمه عمر می باشد.

3-تورم: یکی از آفت‌های پس انداز مالی تورم است. و وجود آن توسعه بیمه های عمر را کند می کند.

4-در آمد واقعی خانواده‌ها: درآمد واقعی خانواده که خود تابع وضعیت اقتصادی جامعه است،یکی از مهم ترین عوامل در رویکرد مردم به این بیمه را شکل می دهد.

5-ارائه طرح‌های مناسب و کارآمد از سوی بیمه‌گران: وجود طرح‌های بیمه عمر و مناسب با شرایط اقتصادی جامعه و نیازهای مردم از دیگر عوامل مهم در توسعه آن است. در این راستا شکل‌گیری مؤسسات تخصصی بیمه عمر می تواند زمینه مناسبی را برای تخصصی و کار آمد شدن طرح‌ها و هم چنین بهبود مدیریت سرمایه‌گذاری و نظارت بر آن فراهم کند.

با توجه به تحولات اخیر صنعت بیمه کشور که رفع تنگناهای موجود و افزایش ظرفیت بیمه گری از جمله چشم اندازهای آینده آن هستند، به نظر می رسد شرایط مناسبی برای توسعه صنعت بیمه در کشور و به ویژه بیمه عمر و پس انداز فراهم شده است.

این امید می رود که با تحقق ظرفیت های جدید ، شکل گیری شرکتهای بیمه تخصصی عمر و رفع نارسایی های موجود ، در آینده شاهد توسعه بیمه های عمر و به دنبال آن افزایش سهم پس اندازهای غیر مالی در بازار سرمایه و تأثیر مثبت آن بر توسعه اقتصادی کشور باشیم .

فهرست مطالب

عنوان صفحه

پیشگفتار.......................................................................................................... 1

مقدمه ............................................................................................................. 5

بیان مسئله ....................................................................................................... 7

اهمیت تحقیق................................................................................................. 14

اهداف تحقیق................................................................................................. 19

فرضیات تحقیق.............................................................................................. 22

روشهای مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات........................................................... 23

تجزیه و تحلیل............................................................................................... 24

روش تحقیق................................................................................................... 25

قلمرو تحقیق.................................................................................................. 25

متغیرهای عملیاتی.......................................................................................... 26

محدودهایتهای تحقیق..................................................................................... 26

تعاریف عملیاتی............................................................................................. 28

منابع و مآخذ.................................................................................................. 29

مقاله روشی برای محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی

دانلود مقاله روشی برای محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی
دسته بندی شیمی
بازدید ها 40
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مقاله روشی برای محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله روشی برای محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی*

روشی ساده برای محاسبه

به منظور تسهیل محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی فرمول (1) به صورت زیر نوشته می شود :

جدول 1 مقادیر را برای طول پلهای مختلف از 1 تا 50 فوت ارائه می نماید . شرح پارامترهای موجود در معادله 2 به صورزت زیر است:

:خمیدگی یا انحنای شاخه بر حسب اینچ (INCH)

L: طول پل بر حسب اینچ (INCH)

I: همان اینرسی مقطع بر حسب

W:

E:

با توجه به مقادیر فوق هنگامی که L بر حسب فوت بیان می شود رابطه 2 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

به منظور تعیین انحنا بر حسب INCH در هادی هایی که نظیر تیره ساده مهار شده اند صرفا تقسیم فاکتور برای پل مناسب (نظیر جدول 1) توسط همان اینرسی مقطع هادی و ضرب آن وزن هادی بر حسب پوند لازم است . حداکثر انحنای یک میله هادی افقی با یک سر مهار شده0.4.5 است که بوسیله روشی محاسبه فوق بدست آمده است . اگر هر دو انتهای میله مهار شوند میزان انحنا به 0.2 برابر کاهش می یابد.

به عنوان مثال برای یک پل 10 فوتی از جدول 1 داریم :با در نظر گرفتن یک هادی مس 10 فوتی که از هر دو انتها مهار گردیده وزن کل این هادی در هر فوت طول آن 2 پوند (1B) است بنابر این حداکثر انحنا عبارت است از اگر هادی از یک انتها مهار گردد :

همان اینرسی مقاطع مسی به صورت میله توپر و لوله در جدول 5.،6،7 صفحات 161-158 ارائه شده اند اطلاعات مربوط دیگر سایز ها که جداول ارائه نشده اند از طریق فرمولهای فوق به سادگی قابل محاسبه می باشد.

فرکانس طبیعی

فرکانس طبیعی یک میله که از دو سر مهار شده است از رابطه زیر بدست می آید :اگر هر دو انتها به صورت افقی مهار شده باشند رابطه فوق به صورت زیر ارائه می گردد : از آنجا که میزان انحنای میله دو سر گیر 0.2 برابر مقدار مربوط به میله دو سر آزاد می باشد فرکانس طبیعی آن با مهار کردن دو سر میله 2.275 برابر افزایش می یابد . در واقع با مهار کردن یک سر میله فرکانس طبیعی صرفا 50 درصد بیشتر می شود . این پارامتر نقش مهمی در طراحی خواهد داشت .

بار ناشی از باد و یخ

در بحث بار گذاری یک هادی با جهت کار برد در فضای آزاد نه تنها وزن خود هادی باید مورد توجه باشد بلکه وزن پوشش یخی که ممکن است در زمستان روی آن وجود داشته باشد و همچنین فشار باد باید لحاظ شوند . در برخی کشورها حداکثر بار بر اساس وجود پوشش یخ به ضخالمت همزمان با فشار باد همزمان 8 پوند بر فوت مربع (( متناظر با سرعت باد حدود 50 مایل بر ساعت (M.P.H) محاسبه می گردد.

وزن یخ موجود روی هادی با سبار به ازای هر فوت طول هادی بر حسب پوند از رابطه زیر بدست می آید :


تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف

دانلود تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف
دسته بندی ریاضی
بازدید ها 29
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف*

اندازه گیری مقاومت دسته ای الیاف پنبه:

مقاومت دسته ای الیاف پنبه توسط دستگاه Pressley می توان بدست آورد.

وسایل لازم:

1-دستگاه پرسنلی

2-گیره مخصوص گرفتن الیاف

3-شانه مخصوص موازی کردن و مستقیم الیاف

4-کاردک مخصوص دیدن الیاف

دستگاه پرسنلی بر اساس نرخ ثابت ازدیاد نیرو(C.R.L) کار می کند. این آزمایش را برای یک نوع پنبه 6 دفعه تکرار کرده اختلاف بین نیروهای پارگی نباید بیس از 0.8 پوند باشد.

تعیین نمره نیمچه نخ و فتیله:

دو نوع دستگاه در این زمینه وجود دارد:

1-Roving Reel دستی

2-Roving Reel برقی

در دستگاه دستی محیط چرخش درام یک یارد می باشد و تعداد یادرها از روی شمارنده دستگاه خوانده می شود. دستگاه برقی با دو سیستم متریک و انگلیسی کار می‌کند. متراژ نمونه را ابتدا توسط کنترل دستگاه تنظیم نموده سپس نمونه را در پشت دستگاه قرار داده و متراژ معین نمونه را از دستگاه می گیریم.

در صورتی که نمونه های یک یاردی تهیه کنیم نمره فتیله بر حسب grain/yard بدست می آید و در صورتی که طول نمونه ها 12 یارد باشد نمره نیمچه نخ بر حسب هنک بیان می شود.

در انتها می توان میانگین، انحراف معیار و ضریب تغییرات نمره ها را بدست آورد.

دستگاه صفحه سیاه(اوستر چشمی)

جهت بررسی عیوب ظاهری نخ تولید شده و مقایسه با نمونه های استاندارد از این دستگاه استفاده می شود.

نخ پس از عبور از راهنماهای نخ از بین ناحیه کشش دهنده و مکانیزم ترادرس عبور می کند و روی صفحه مشکی قرار می گیرد و سپس سرعت را که بین
25rpm-250rpm است را تنظیم می کنیم. نمونه های مورد آزمایش را می توان با چندین صفحه مشکی انجام داد تا در انتها با یکدیگر مقایسه گردند.

اندازه گیری چگالی خطی یا نمراه نخ

نمره نخ معمولاً بصورت جرم در واحد طول یا طول در واحد جرم نخ بیان می شود. نمره گذاری در دو سیستم مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد. جهت تعیین نمره چند نمونه از نخ مورد نظر را بوسیله دستگاه کلاف پیچ با متراژ معین از روی بوبین و یا ماسوره برداشته و با دقت یک صدم آنها را وزن می کنیم و با جایگذاری در روابط نمره بر حسب سیستم دلخواه نعیین می کنیم. بطور معمول 10 نمونه را در نظر می‌گیرند و میانگین آنها نمره نهائی است.


مقاله تاریخچه بورس در جهان

مقاله تاریخچه و نحو پیدایش بورس در جهان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مقاله تاریخچه بورس در جهان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله تاریخچه بورس در جهان*


تاریخچه بورس در جهان :

دیوید هیوم که آدام اسمیت او را بزرگترین و ارجمندترین فیلسوف عصر نامیده نخستین بار ضمن اشاره به راسته بورس ، آن را مکانی فراتر از محل صرف قهوه و هدر دادن کاغذ و جوهر و قلم می داند . او می گوید : اگر اوراق بهادار نباشند که پس اندازها را جذب کنند این وجوه صرف خرید زمین و مستغلات می شوند که در آن صورت فعالیتهای تجاری عام المنفعه لطمه می بینند .

در اواخر قرون وسطی ملاقات بازرگانان به تدریج صورت منظمی به خود می گرفت در قرن پانزدهم و حوالی 1450 میلادی ، بازرگانان بلژیکی در شهر بورژو مرکز فلانو در شمال غربی بلژیک در میدانی به نام تربوئرس در مقابل خانه بزرگزاده ای به نام فن در بوزه جمع می شدند و به داد و ستد و پرداختند . میادین محل تجمع بازرگانان به بورس مشهور شد. لزوم تأسیس بورس در شهر آنورس بلژیک در 1460 احساس گردید و آن زمانی بود که شهر بورژو به دلیل پیشروی دریا رو به ویرانی گذاشته بود و عده زیادی از بازرگانان شهر بورژو به بندر آنورس در بلژیک کوچ کرده بودند .

این پیشینه تاریخی بی شباهت به سابقه ایجاد بانک نیست که در آن مورد هم ، افرادی جهت تبادل پول روی نیمکتهای میدانهای قدیمی و سنتی اروپا می نشستند ، که بعدها نام بانک از همان لغت بنک به معنی نیمکت اخذ شد ، ایجاد بانک و بورس هر دو در نتیجه انباشت تجربه و مهارت انسان و نیاز به مکانیسمهای تسهیل کننده بوده است.

رشد بورس و جا افتادن آن در عملیات تجاری و اقتصادی ، با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره ،‌ از کشاورزی به صنعتی همراه بوده است و نکته قابل توجه آنکه درست در هنگام جهش معاملات بورس و پا گرفتن آن ،‌دول اروپایی مانند انگلستان ، آلمان و سوئیس قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این نهاد را وضع کردند و قبل از اینکه امنیت سرمایه گذاری به خطر افتد و موجباتی فراهم شود که صاحبان پس اندازهای کوچک ، صنایع نوپای اروپایی را از موهبت مشارکت خود محروم نمایند، ضمانت های اجرایی قانونی وضع شد تا از هر گونه تقلب و تزویر و پایمال شدن حقوق صاحبان سهام جلوگیری گردد.

اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم در شهر آمستردام تشکیل گردید و کمپانی معروف استعماری “ هند شرقی ” سهام خود را در آن بورس عرضه نمود.

بورس آمستردام امروزه نیز یکی از منابع مهم تأمین سرمایه در سطح بین المللی است.

دومین بورس معتبر دنیا ، بورس لندن است که از سال 1801 میلادی با انتشار 4000 سهم 50 پوندی به مبلغ 200000 پوند و با عضویت 500 نفر اقتتاح شده و آغاز به کار نمود . از ابتدای امر ، در بورس لندن اوراق بهادار خارجی و داخلی مورد داد و ستد قرار می گرفته است . بورس نیویورک در اواخر قرن هیجدهم تأسیس شده و با وجود رقیب دیگری به نام بورس امریکن ، از نظر حجم معاملات و اهمیت در بازار سرمایه آمریکا ، در مقام اول قرار دارد. گرچه تا قبل از تأسیس بورس نیویورک نیز ، اوراق قرضه و سهام شرکتها توسط دلالان و بازرگانان حرفه ای مورد داد و ستد قرار می گرفت ، اما در سال 1792 ، بیست و چهار نفر از واسطه های خرید و فروش سهام تصمیم گرفتند با انتخاب محل معیینی در آنجا مستقر شده و موجباتی را فراهم آورند تا متقاضیان خرید سهام شرکتها یا فروشندگان اوراق قرضه به آنجا مراجعه نمایند .

در آمریکا ، اولین محل شناخته شده به عنوان بورس اوراق بهادار در نیویورک در محوطه ای در زیر سایه درخت نارون بزرگی در خیابان “وال استریت ” بود که بعدها به قهوه خانه ای در نزدیکی همان محل انتقال یافت.

بورس وال استریت با جمع آوری مبالغی به نام ورودیه از دلالان ( کارگزاران ) و گسترش عملیات ، تقویت شد و به مجتمع تجاری عظیمی مبدل گردید که بعدها به نام “ بورس سهام نیویورک ”‌ رسماً به ثبت رسید. در حال حاضر تعداد کارگزاران این بورس به چند هزار شخص حقیقی و حقوقی بالغ می گردد.

سایر بورسهای سهام در آمریکا را می توان در بوستون ، لوس آنجلس ، شیکاگو ، فیلادلفیا ، بالتیمور، سالت لیک سیتی ، دیترویت، پیتسبورگ ، سین سیناتی ،‌ میدوست وچند شهر دیگر نام برد .

بورس توکیو در حال حاضر بزرگترین بازار سرمایه دنیاست . در ژاپن چندین بورس فعال ومعتبر دیگر نیز وجود دارد. بورسهاو بانکها در ژاپن ارتباط درونی پویایی دارند . بی مناسبت نیست اشاره شودکه نه بانک از ده بانک بزرگ دنیا نیز ، به ژاپن تعلق دارد.


مقاله درباره نظریه مولکولى تکامل

دانلود مقاله درباره نظریه مولکولی تکامل
دسته بندی زیست شناسی
بازدید ها 43
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
مقاله درباره نظریه مولکولى تکامل

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله درباره نظریه مولکولى تکامل*

ژاک مونو-ترجمه کاوه فیض اللهى:ژاک لوسین مونو (J.monod) در سال ۱۹۱۰ در پاریس به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۱ همانجا از دانشگاه فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۳۴ استادیار جانورشناسى شد و چند سال اول پس از فارغ التحصیلى درباره منشاء حیات به تحقیق پرداخت. طى جنگ جهانى دوم در سازمان مقاومت فعالیت داشت و پس از آن به انستیتو پاستور پیوست. در سال ۱۹۵۳ رئیس گروه زیست شیمى سلولى شد. در سال ۱۹۵۸ درباره ساخت آنزیم در باکترى جهش یافته با فرانسوا ژاکوپ (F.Jacob) و آرتور پاردى (A.Pardee) به همکارى پرداخت. این کار به تدوین نظریه تبیین فعالیت ژن و چگونگى روشن و خاموش شدن ژن ها در مواقع لزوم، توسط مونو و ژاکوب انجامید.

در سال ۱۹۶۰ آنها اصطلاح «اپرون» را براى گروهى از ژن ها معرفى کردند که با یکدیگر پیوند نزدیکى دارند و هر یک از آنها مرحله اى متفاوت از یک مسیر زیست شیمیایى را کنترل مى کند. سال بعد آنها وجود مولکولى به نام RNA ى پیامبر را فرض کردند که اطلاعات ژنتیکى لازم براى ساخت پروتئین را از اپرون به ریبوزوم ها، یعنى جایى که پروتئین ساخته مى شود، مى برد. مونو و ژاکوب به خاطر این کار جایزه نوبل پزشکى یا فیزیکى سال ۱۹۶۵ را گرفتند، جایزه اى مشترک با آندره لوف (A.Lwoff) که او هم روى ژنتیک باکترى کار مى کرد. در سال ۱۹۷۱ مونو مدیر انستیتو شد و در همان سال کتاب پرفروش «تصادف و ضرورت» را به چاپ رساند. او در این کتاب استدلال مى کند که حیات در اثر تصادف پدید آمده و در نتیجه پیامد ناگزیر فشار هاى ناشى از انتخاب طبیعى به وضعیت کنونى درآمده است.

این کتاب با همین عنوان توسط حسین نجفى زاده ترجمه و در سال ۱۳۵۹ توسط خود وى منتشر شده است. ژاک مونو در سال ۱۹۷۶ درگذشت.متن زیر ترجمه بخشى از فصل دوم کتاب «مسائل انقلاب علمى» (۱۹۷۴) به ویراستارى هار (R.Harre) است. این متن تحت عنوان «درباره نظریه مولکولى تکامل» طى روز هاى آینده در همین ستون عرضه خواهد شد.

آنچه مى خواهم امروز درباره اش صحبت کنم وضعیت کنونى نظریه تکامل است. اجازه دهید بى حاشیه بگویم هنگامى که از نظریه تکامل حرف مى زنم، دقیقاً از نظریه تکامل موجودات زنده درون چارچوب عمومى نظریه داروینى سخن مى گویم، نظریه اى که امروزه هنوز زنده است. در واقع این نظریه خیلى زنده تر از آن است که بسیارى از زیست شناسان ممکن است گمان کنند؛نظریه تکامل نظریه اى بسیار شگفت انگیز است. در ابتدا یادآورى این نکته لازم است که نظریه تکامل به علت مضامین عمومى آن از بسیارى جهات مهمترین نظریه علمى است که تاکنون تدوین شده. تردیدى نیست که هیچ نظریه علمى دیگرى چنین مضامین فلسفى، ایدئولوژیک و سیاسى عظیمى دربر نداشته است.


مقاله بورس به زبان ساده و تعریف ان

مقاله بورس به زبان ساده و تعریف ان
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
مقاله بورس به زبان ساده و تعریف ان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152
کاربر

*مقاله بورس به زبان ساده و تعریف ان*

بورس به زبان ساده

امروزه بحث توسعه صنعتی کشور سبب افزایش واحدهای تولیدی و خدماتی و صنایع مختلف شده است. بسیاری از این شرکت‏ها برای تامین مالی طرح‏ها و پروژه‏های توسعه‏ای خود به حضور در بازار سرمایه تمایل دارند، از این رو افزایش تعداد سهامداران در کشور را شاهدیم. سهامداران جدید یا با مراجعه به کارگزاران بورس اوراق بهادار به خرید سهام اقدام می‏کنند و یا از طریق اعطای شرکت سهامی به کارکنان، شرکت‏های تابعه و گروه تعدادی از سهام شرکت را مالک می‏شوند.

با توجه به افزایش هر دو گروه از سهامداران مذکور و از سویی تمایل بسیاری از مردم برای سرمایه‏گذاری در بازار سرمایه، آشنایی سهامداران و علاقه‏مندان به حضور در این بازار با مفاهیم پایه‏ای آن ضروری به نظر می‏رسد.

در این تحقیق سعی شده است ضمن بیان تاریخچه مختصری از بورس اوراق بهادار تهران، مفاهیمی از قبیل بازار سرمایه، کارگزاران بورس اوراق بهادار، سبد سهام، زمان خرید و فروش سهام، روش‏های تجزیه و تحلیل قیمت سهام و ریسک سهام گردآوری شود.

همچنین در انتهای پژوهش بعضی از سایت‏های مرتبط با بازار سهام آورده شده است.

تاریخچه بورس اوراق بهادار تهران

بورس اوراق بهادار تهران در سال 1346 تاسیس شد. این سازمان از پانزدهم بهمن ماه آن سال فعالیت خود را با انجام چند معامله بر روی سهام بانک توسعه صنعتی و معدنی آغاز کرد. در پی آن شرکت نفت پارس، اوراق قرضه دولتی، اسناد خزانه، اوراق قرضه سازمان گسترش مالکیت صنعتی و اوراق قرضه عباس‏آباد به بورس تهران راه یافتند. اعطای معافیت‏های مالیاتی شرکت‏ها و موسسه‏های پذیرفته شده در بورس، در ایجاد انگیزه برای عرضه سهام آن نقش مهمی داشته است. طی 11 سال فعالیت بورس تا پیش از انقلاب اسلامی در ایران تعداد شرکت‏ها و بانک‏ها و شرکت‏های بیمه پذیرفته شده از 6 بنگاه اقتصادی با 2/6 میلیارد ریال سرمایه در سال 1346 به 105 بنگاه با بیش از 230 میلیارد ریال در سال 57 افزایش یافت. همچنین ارزش مبادلات در بورس از 15 میلیون ریال در سال 1346 به بیش از 150 میلیارد ریال سرمایه در سال 1357 افزایش پیدا کرد. در سال‏های پس از انقلاب اسلامی و تا پیش از نخستین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، دگرگونی‏های چشمگیری در اقتصاد ملی پدید آمد که بورس اوراق بهادار تهران را نیز دربرگرفت.

نخستین رویداد، تصویب لایحه قانون اداره امور بانک‏ها در تاریخ 17 خرداد 1358 توسط شورای انقلاب بود که به موجب آن بانک‏های تجاری و تخصصی کشور در قالب 9 بانک شامل 6 بانک تجاری و 3 بانک تخصصی ادغام و ملی شدند. چندی بعد و در پی آن شرکت‏های بیمه نیز در یکدیگر ادغام شدند و به مالکیت دولتی درآمدند و همچنین تصویب قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران در تیرماه 1358 باعث شد شمار بسیاری از بنگاه‏های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از آن خارج شوند؛ به گونه‏ای که تعداد آنها از 105 شرکت و موسسه اقتصادی در سال 1357 به 56 شرکت در پایان سال 1367 کاهش یافت. به این ترتیب طی این سال‏ها بورس و اوراق بهادار دوران فترت خود را آغاز کرد که تا پایان سال 1367 ادامه یافت.

از سال 1368 در چارچوب برنامه پنج ساله اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تجدید فعالیت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان زمینه‏ای برای اجرای سیاست خصوصی‏سازی مورد توجه قرار گرفت. در هر حال گرایش سیاستگذاری‏های کلان اقتصادی به استفاده از سازوکار بورس، افزایش چشمگیر شمار شرکت‏های پذیرفته شده و افزایش حجم فعالیت بورس تهران را در برداشت که بر این اساس طی سال‏های 1367 تا نیمه اول سال جاری تعداد بنگاه‏های اقتصادی پذیرفته شده در بورس تهران از 56 شرکت به 325 شرکت افزایش یافت. شرکت‏های پذیرفته شده و شرکت‏های فعال در بورس به دو دسته تقسیم می‏شوند:

1- شرکت‏های تولیدی

شرکت‏های سرمایه‏گذاری (واسطه‏های مالی)