پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

گزارش کاراموزی نمایندگی ایران خودرو

گزارش کاراموزی نمایندگی ایران خودرو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 457 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
گزارش کاراموزی نمایندگی ایران خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

گزارش کاراموزی نمایندگی ایران خودرو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست

عنوان صفحه

تاریخچه شرکت ایران خودرو

معاونت خودروی سواری

گواهینامه بین اللملی اخذ شده

مدیریت بدنه سازی

ایران خودرو و نیروی انسانی

ایران خودرو و خدمات پس از فروش

ایران خودرو و فعالیت های صادراتی

معرفی محصول

میل لنگ

ساختمان میل لنگ

انواع میل لنگ

شاتون

اجزای شاتون

بررسی نقش موتور میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه

مشکلات صنعت قالب سازی میل لنگ در ایران

خود مهارهاservos

اسیت و دنده ی خلاص

دنده ی سرعت سنگین

دنده سرعت دوم((overdrive

دنده سنگین دستی

دنده عقب Reverse

تصاویری از ماشینهای ساخت ایران خودرو

منابع











تاریخچه شرکت ایران خودرو

نام شرکت : ایران خودرو( سهامی عام)

تاریخ تاسیس : مرداد 1341

میزان سرمایه : 5/1282 میلیارد ریال

میزان سهام : 1282500000 سهم

نیروی انسانی : 12039 نفر

مساحت : 3450000 متر مربع

شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در 27 مرداد سال 1341 و با سرمایه اولیه یک صد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزار ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره 8352 در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسید و از مهر ماه سال 1342 فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد . شرکت در سال 1345 اجازه تاسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوط به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با انواع پیکان با ظرفیت اولیه سالانه 6 هزار دستگاه ، اولین اتومبیل سواری به تولید رسید .

شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان ، اتوبوس و مینی بوس آغاز کرد به مرور زمان به تنوع و حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال 1379 با تولید 176000 دستگاه خودرو برای چهارمین سال متوالی موفق به شکستن رکورد تولید خود شد و علاوه برآن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد .

شرکت ایران خودرو در حال حاضر با در اختیار داشتن 70% از سهم تولید و بازار خودرو وبزگترین تولید کننده خودرو در کشور به شمار می رود . فعالیتهای شرکت را از بدو تاسیس تاکنون می توان به سه دوره زمانی تقسیم نمود :

الف : از سال 1342 تا 1357

در این سالها سیاست افزایش عرضه از طریق مونتاژ بر صنعت خودرو ، از جمله شرکت ایران خودرو حاکم بود ، چرا که از یک سو نیاز بازار مصرف روند افزایشی داشت و از سوی دیگر زیربناهای لازم برای تحقق تولید داخلی وجود نداشت . در این دوره بالغ بر 631500 دستگاه انواع خودرو در این شرکت مونتاژ وبه بازار عرضه شد .

ب : از سال 1358تا 1368

طی این سالها محدودیت های ناشی از محاصره اقتصادی و همچنین جنگ تحمیلی باعث شد تا تولید خودرو از فراز و نشیب قابل ملاحظه ای بر خور دار گردد . مجموع تولیدات شرکت ایران خودرو در این دوره زمانی بالغ بر 504000 دستگاه بوده است .

پ :از سال 1369 به بعد

این سالها را باید دوران تجدید حیات صنعت خودرو سازی تلقی کرد ، در این دوره ستاد سیاستگذاری خودرو تاسیس و قانون خودرو به تصویب رسید . تدوین استراتژی صنعت خودرو در قالب برنامه پنج ساله از دیگر اقدامات برجسته ای بود که در جهت حمایت و هدایت این تلاش ارزنده صورت پذیرفت.
سال نگار تولید سواری و وانت

1346 ـ سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور 1600و1725 سی سی

1348ـ وانت پیکان با حجم موتور 1600 سی سی

1369- سواری پیکان با نیروی محرکه پژو 504 با حجم موتور 1800 سی سی

1369 – سواری پژو 405 در مدل های GL و GLX با حجم موتور 1600 سی سی

1374 – سواری پژو 405 در دو مدل دنده ای و اتو ماتیک با حجم موتور 2000 سی سی

1375 – آغاز طراحی “سمند” ( خودروی ملی )

1376 - سواری پژو 405 با قوای محرکه پیکان ( پژو آر- دی ) با حجم موتور 1600 سی سی

1376 – سواری تشریفاتی پژو 405 (لیمو زین ) با حجم موتور 2000 سی سی

1377 – سواری استیشن پژو 405 با حجم موتوری 2000 سی سی

1378 – پژو پارس با حجم موتور 1800 سی سی ( انژکتوری )

1379 – پژو 206 با حجم موتور 1360 سی سی

1380 – سمند ( خودروی ملی ) با حجم موتور 1800 سی سی ( انژکتوری )
معاونت خودروی سواری

این معاونت مسئولیت اصلی تولید خودروی سواری و فعالیت های تولید ، مهندسی تولید ، تعمیرات تجهیزات و برنامه ریزی و تغذیه خطوط را بر عهده دارد . ساخت خودروی سواری با توجه به حجم و گستردگی فعالیت های آن در سالن های مختلف انجام می شود و قطعات تحویلی از برش و پرس با انجام عملیات مختلف ، به ترتیب در سالن های بدنه سازی ، صافکاری ، رنگ و سرانجام در سالن مونتاژ تزئینات روی هم سوار می گردد.

این معاونت شامل 4 مدیریت ( برش و پرس ، بدنه سازی ، رنگ و مونتاژ ) و یک اداره کل مستقل ( برنامه ریزی و تغذیه خطوط ) است .
گواهینامه های بین ا لمللی اخذ شده

محصولات تولیدی معاونت اجرایی خودروی سواری دارای گواهینامه تضمین کیفیت

( ISO9002 ) از شرکت آلمانی RWTUV می باشند . همچنین موتور محصول پژو آردی نیز دارای گواهینامه زیست محیطی ECE1504 از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد ( این مدرک توسط معاونت نیرو محرکه اخذ شده است). شایان ذکر است شرکت اخیراًً ه موفق به اخذ گواهینامه استاندارد زیست محیطیISO 14000 گردیده است .
مدیریت برش و پرس

یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت اجرایی خودروی سواری مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد . این مدیریت برش ورق ها به ابعاد مورد نیاز و پرس آنها و نهایتاً تولید قطعات پرسی بدنه خودرو را بر عهده دارد و در حال حاضر کلیه نیازهای سالن های بدنه سازی را طبق برنامه تولید تامین می کند . برش و پرس در حال حاضر بزرگترین مجتمع پرس کاری در ایران از لحاظ تناژ ، تعداد و ابعاد پرس است . این مجموعه توانایی آن را دارد که برای 250000 دستگاه سواری قطعه تولید نماید . قطعات در این مجمو عه توسط پرس ، قالب و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند . تولید قطعات بر اساس مدارک فنی و استاندارد های تعریف شده انجام می شود و این یکی از شاخص هایی است که این مجموعه را قادر ساخت تا به عنوان اولین واحد پرس کاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود . سالن های تولیدی این مدیریت به شرح زیر است :

سالن پرس شرقی (پرس شماره 1)
سالن پرس غربی (پرس شماره 2)
سالن برش و خم و فرم پرس
سالن کویل بری

5. سالن شماره 3: پرس شماره 3 امکان تولید 500000 قطعه در سال را دارد و از مهمترین مزایای پرس شماره 3 مدرن بودن آن نسبت به پرس شاپ های بزرگ دنیا ست و یکی از ویژگیهای آن تعویض قالب در 5 دقیقه است که در حال حاضر در پرس شماره 2 در دو ساعت انجام می شود .
میل لنگ
ریشه لغوی

میل لنگ یک کلمه فارسی است و بیانگر میله‌ای است که از حالت ضخیم خارج شده است. معنای کاربردی میل لنگ عبارتست از یکی از قطعات موتور که باعث می شود قدرت چرخشی تولید شود.
مقدمه

برای آنکه تصوری از شکل فضایی میل لنگ داشته باشید. یک فیلتر دستی را تصور کنید. که قسمت دستگیره آن همان لنگ و طرفین آن (که در یک راستا قرار داند) تکیه گاههای میل لنگ می‌باشند. تعداد لنگ‌های میل لنگ متناسب با تعداد سیلندرهای یک موتور است. بدین شکل که پیستون قرار گرفته در داخل هر سیلندر به یکی از لنگهای میل لنگ متصل می‌گردد. البته این حالت در موتورهای پیستونی که سیلندرهای آنها به شکل ردیفی قرار گرفته‌اند صادق است.

در موتورهای پیستونی V شکل (موتورهای خورجینی) تعداد لنگ‌های میل لنگ معمولا 2/1 تعداد سیلندرهای موتور است. و به هر لنگ دو پیستون متصل می‌گردد. هدف از استفاده از میل لنگ در موتور اینست که حرکت دورانی تولید گردد. برای مثال همان فیلتر دستی را در نظر بگیرید. در حالیکه که دستگیره فیلتر با استفاده از دست چرخانده می‌شود. در این حالت دستگیره یک مسیر دایره‌ای شکل طی می‌کند. در حالیکه نوک‌ متر در سر جایش در محل ایجاد سوراخ باقی مانده است و تنها در آنجا چرخش می‌کند (دستگیره بر روی محیط دایره سیر می‌کند و نوک متر در مرکز دایره قرار دارد.).

در موتورهای پیستونی می‌توان نیروی پیستون را به نیروی دست تشبیه کرد که باعث به حرکت در آوردن قسمت لنگ می‌شود (البته اینکار به کمک شاتون انجام می‌پذیرد). هر چند که حرکت پیستون به شکل رفت و برگشتی است، لیکن به علت چرخش قسمت لنگ در میان سر بزرگ شاتون این حرکت به شکل چرخشی در می‌آید و در نهایت ما چرخش مطلوب خوبی را از سر میل لنگ می‌گیریم که می‌توان آنرا به نوک فیلتر تشبیه کرد.

اجزای شاتون

شاتون دارای دو سر و یک ساقه می‌باشد. چنانچه مقطع عرضی ساقه شاتون را در نظر بگیریم به شکل حرف (I) در زبان انگلیسی می‌باشد. یعنی در میان فرو رفته و در کناره‌ها برجسته می‌باشد (اگر از روبرو به یک تیر آهن که به حالت افقی قرار گرفته است نگاه کنید، می‌توانید بصورت تقریبی سطح مقطع ساقه شاتون را ببینید.).

سرهای شاتون با یکدیگر اختلاف اندازه دارند، بدین شکل که شاتون دارای یک سر کوچک در بالا (جایی که به پیستون متصل می‌شود) و یک سر بزرگ در پایین (محل اتصال شاتون به میل سنگ) می‌باشد. سر کوچک شاتون به صورت یکپارچه است. لیکن سر بزرگ آن بصورت دو تکه ساخته می‌شود که با کمک پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند.

سر کوچک شاتون تشکیل یک یاتاقان را می‌دهد که انگشتی پیستون از داخل آن می‌گذرد در داخل این یاتاقان معمولا یک (بوش به آستریهای قابل تعویض گفته می‌شود که در سطوح داخلی در معرض سایش نصب می‌شوند) از جنس مس یا برنج قرار می‌دهند که در تماس با پین پیستون می‌باشد.

سر بزرگ شاتون به شکل یک یاتاقان دو تکه است که متحرک نیز می‌باشد (یعنی لنگ میل لنگ در داخل این یاتاقان دارای چرخش می‌باشد) و لنگ میل لنگ را در بر می‌گیرد. نیمه بالایی این یاتاقان با ساقه شاتون به شکل یکپارچه ریخته گری می‌شود. و نیمه پایینی آن که کپه یاتاقان خوانده می‌شود بوسیله دو عدد پیچ و مهره به نیمه بالایی متصل می‌گردد.

در داخل سر بزرگ شاتون نیز می‌بایست بوش قرار داده می‌شود لیکن چون خود یاتاقان شاتون دو تکه است این بوش نیز به صورت دو عدد نیم بوش در داخل نیمه بالایی و نیمه پایینی سر بزرگ شاتون جاگذاری می‌شوند. این بوش بین لنگ میل لنگ و انتهای بزرگ شاتون قرار می‌گیرد. و هدف از استفاده از آن کاهش سایش و فرسودگی بر اثر اصطکاک است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد