پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7067 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه:
از انجا که بسیاری از مباحث در حیطه تئوری برای دانشجو بیان می گردد و هضم ان در کلاس های تئوری برای دانشجو تقریبا سخت و شاید هم ممکن نباشد لذا این دوره های کاراموزی می تواند تا حد بسیار زیادی دانشجو را در فهم و درک مسایل تئوری کمک نماید و همچنین باعث پیوند مسایل تئوری و اجرایی به خصوص در رشته ی معماری صرفا اجرایی گردد. همچنین این دوره کاراموزی دانشجو را با محیط کاری اینده و افراد و ایتم هایی که در اینده با ان برخورد دارد نیز اشنا می سازد نحوه برخورد با افراد مختلف و همکاران و... از مهمترین دستاوردهای این دوره می باشد.
آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن
برای گذراندن کارآموزی مکانی دولتی را انتخاب کرده ام که مربوط به رشته معماری هم می شود . یعنی شهرداری گرگان که در آن برای ساخت یک ساختمان مسکونی و یا با کاربری دیگر مجوز داده می شود .شهرداری مکانی پر رفت و آمد و پر دغدغه ای است . سر و کار زدن با ارباب رجوع و یا هر قشری از جامعه و رفتار درست با آنها بسیار مهم می باشد و کنترل کردن این فضاها بسیار مشکل می باشد به همین دلیل از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای کارمندهای خاص خودش است که د ارای تخصص و تجربه می باشند . در شهرداری فضاهایی از قبیل بخش شهرسازی و واحد عمران و بخش نوسازی و در آمد و دبیرخانه ، بانک ، اتاق معاونین و شهردار و غیره است
در این مکان باید برای برخورد درست با همکاران سنجیده تر رفتار کنیم . در شهرداری مسائلی قابل ذکر و مهم می باشد .
1- برای واحدهای زیر 75 متر مربع 5/12 متر مربع پارکینگ نیاز دارد
2- برای دو واحد که تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز است
3- برای واحدهای اداری به ازای هر 1 متر مربع 25 متر مربع پارکینگ نیاز دارد .
4- برای واحد تجاری و باب به ازای هر باب 25 متر تا 50 متر مربع پارکینگ
برای واحد آموزشسی به ازای هر 1 متر مربع متر مربع پارکینگ نیاز است .
برای واحدهایی در سایت اداری به ازای هر 15 متر مربع 25 مترمربع نیاز هستند .
برای واحدهای فرماتی به ازای هر 1 متر مربع 5/37 متر مربع پارکنیگ مورد قبول است .
و در اجرای طراحی و اجرای آسانسور برای ساختمانهای 4 طبقه و به بالا الزامی می باشد در معابر بالای 2 متر پنجره ساختمانها می بایستی دو جداره اجرا شود .
حداقل ارتفاع تجاری 3 متر می باشد .
در تجاری سطح معابر 12 الی 16 متر یک باب واحد تجاری و از 16 متر به بالا در واحد تجاری تا سقف 25% سطح اشغال و حداکثر 50 متر مربع مجاز است .
در جانمایی کلیه پلاکها رعایت 2/1 متر از پلاک ثبتی الزامی است ضمنا به منظور حفظ فاصله از پلاک ثبتی در سطوج نورگیرالزامی است .
رعایت حداقل 6 متر از پلاک ثبتی در مجتمع های بلند مرتبه سازه ای و 7 طبقه به بالا الزامی می باشد .
ارتفاع کنسول در معابر عمومی حداقل 5/4 متر می باشد .
سطح اشغال زیرزمین حداکثر 80% عرصه در تمام کاربریها بلامانع است .
از همه مهمتر کاربریهای ساختمان مورد بررسی می باشد .
کاربریها یعنی ساختمان های مورد استفاده چه قشری می شود . مسکونی ، اداری ، آموزشی ، خدماتی ، فضای سبز ، بهداشتی و...
کاربری اداری : به سه قسمت که شامل کاربری اداری محله، ناحیه و مرکز شهر تقسیم می شود . تراکم ساختن در سه مورد فوق به ترتیب 200% ، 220% و 240% تعداد طبقات به ترتیب 6 ،8 و 10 و سطح اشغال به ترتیب 45% ، 40% و 25% پیشنهاد شده است.
در اراضی شیب دار ارائه نقشه های دیوار محافظ و اجرای دیوار اجباری است . رعایت ضوابط ساخت مندرج در آیین نامه 2800ا لزامی است .
حداقل درز انقطاع در تراز هر طبقه برابر یک صدم ارتفاع آن تراز می باشد . معافیت تامین پارکنیگ برای واحدهای کوچک حداکثر تا دو واحد می باشد و علاوه بر آن می بایست پارکنیگ مورد نیاز تامین گردد .
طرح تفصیلی شهرداری گرگان :
( مقیاس 2000/1 کل سطح شهر گرگان با کاربری های مختلف)
مسکونی تراکم کم ، مسکونی تراکم متوسط ،مسکونی تراکم ویژه نهارخوران ، مسکونی تراکم قدیم ، آموزشی ، محور تجاری، مسکونی کارگاهی ، خدمات شهری ، خدمات حمل ونقل ، مسکونی آموزشی .
صنایع گردشگری، فضای سبز حریم ، فضای سبز عمومی ، اداری ،ورزشی ، درمانی ، بهداشت درمانی ، جهانگردی ، پذیرایی ، مذهبی.
در طرح تفصیلی به صورت نقشه مشخص شده به رنگهای مختلف و بافت قدیم و بافت جدید شهر را مشخص می کند و کاربری متن مورد بررسی را نمایش می دهد . در طرح تفصیلی شهر چگونگی کاربری هر ساختمان و تغییرات کاربری ها را بررسی می کنند و جریمه های لازم برای هر منطقه با کاربری معلوم شده را مشخص می نماید .
در خیابانهای با عرض بیش از 20 متر در صورتیکه احداث ساختمان غیرمسکونی باشد ، درمانی ،آموزشی ، ورزشی و تجمع های تجاری فرهنگی ، مذهبی ، جهانگردی پذیرایی مد نظر باشد . عقب نشینی حداقل 5 متر از بر خیابان الزامی است و در ساختمان دولتی و اداری به ترتیب در معابر بالای 20 متر و 10 متر ودر معابر کمتر از 20 متر 6 متر عقب نشینی از برخیابان می باشد .
آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات :
در شهر سازی گرگان اول در بخش شماردهی پرونده های جدید کار کردم و آشنایی با فرم های جدید و درخواست های افراد مختلف برای گرفتن صدور پروانه و یا عدم خلاف و گزارش بازدید که در سیستم آن بخش از سه قسمت (کلاسه دهی از طریق سیستم ) اطلاعات پرونده جدید ، اطلاعات پرونده و فرم درخواست ، اطلاعات مورد بازدید ، در تشکیل پرونده نیاز کد نوسازی ملک و اطلاعات ملک داشت . مثل سند و یا قولنامه ، آدرس ،کد پستی کاربری مربوطه، نوع مالکیت زمین ، نوع سند ، کد محدوده ، پلاک ثبتی ، نام مالک ، وضعیت مشاعی ساختمان را حتما در سیستم وارد می کردیم ..
در فرم درخواست پرونده باید شماره دبیرخانه و تاریخ آن و تاریخ نامه و شماره نامه و نام مالک و صاحب نامه و همینطور شماره دفترخانه ثبت می شد و در انتخای کار در سیستم کلید تایید می زدم و فرم درخواست در سیستم ثبت می شد .
اطلاعات مامور بازدید : یعنی در سیستم وقتی ارباب رجوه برای بازدید ساختمان خود نوبت گرفت باید در آن روز مامور بازدید خود را مشخص کند که با ثبت کردن در سیستم و نام مامور بازدید آن را ارسال می کنیم به سیستم خود مامور بازدید.
در مرحله دوم کارآموزی خود برای آشنایی با ساختمان و مراحل کار ساختمان سازی با مامور بازدید به بازدید از چند ساختمان و زمین بایر و ساختمان تخریب شده رفتم .
در هنگام بازدید و متر کشی از فضاهای مختلف زمین و ابعاد زمین و مساحت تقریبی زمین و یادداشت اعداد بدست آمده در بازدید و دیدن عملیات و پیشرفت ساختمان در مراحل مختلف کار بود . در بازدید از این مراحل و دیدن خلافی های ساختمان و نداشتن عدم صلاحیت در کار و تعطیل کردن کار از طریق مامور بازدید صورت می گرفت... که همراه با عکس و گزارش مامورد بازدید همراه بود .
در بخش آخر که فعالیت کردم بخش کنترل نقشه بود .
برای بدست آوردن زیربنای نقشه وپلانی که مورد بررسی بود بر اساس ضوابط به صورت زیر عمل می کردیم : بررسی کل مساحت نقشه البته با کسر کردن تراس و نورگیرها و راه پله .
برای واحدهای زیر 75 متر مربع پارکینگ نیاز دارد .
برای واحدهای بالای 75 متر مربع m25 پارکینگ نیاز نیست .
برای واحد تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز نیست .
برای واحدهای اداری به ازای هر متر مربع m 25 پارکینگ نیاز است .
برای واحدهای تجاری (باب) به ازای هر باب تا 50 متر مربع 25 متر مربع پارکینگ نیاز است .
اگر یک باب 51 متر مربع به بالا بود
برای واحدهای ورزشی به ازای هر 100 متر مربع پارکنیگ نیاز است .
برای واحدهای در سایت اداری به ازای هر 150 متر مربع 25متر مربع
برای واحدهای خدماتی به ازای هر 100 متر مربع 5/37 متر مربع پارکینگ نیاز است .
از کل مساحت کل مساحت تقریبی برای زیربنای مفید ساختمان بدست می آید که بامشخص کردن نیاز پارکنیگ و نیز عقب نشینی مورد نیاز و همینطور خلافی ها برای پیش آمدگی های ساختمان مشخص می شود و میزان تراکم ساختمان را نسبت به مساحت ساختمان محاسبه می کنند و سطح اشغال درصد آن معلوم می شود که دونوع تراکم وجود دارد یکی تراکم مبنا ( تراکم ها نیز بر اساس منطقه و حوزه مربوطه درصد دارد) و تراکم سقف که همگی در کنترل نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.
در سیستم کنترل نقشه 3 گزینه وجود دارد:1- تایید نقشه 2- صدور پروانه 3- اعلام ضابطه ها .
تایید نقشه :
نیاز دارد به کد نوسازی و بعد از باز شدن صفحه مورد نیاز در سیستم مشخصات ملک را وارد کرده ، جهت های ساختمان توسط کروکی . مساحت کل زمین و طبق سند مساحت پس از براصلاحی ، منطقه مربوطه ، کاربری، کد محدوده ، تراکم ، درصد معلوم شده ، پلاک ثبتی و نظر کارشناس و...
صدور پروانه :
کد نوسازی وارد می کنیم و اطلاعات ملک مربوطه صفحه اش باز می شود و کروکی جدید ساختمان را می کشیم و شماره پروانه ، تاریخ صدور پروانه ، سطح اشغال ، بخش ثبتی ( توضیحات کنترل فنی )(توضیحات برهای) (ابعاد زمین )(نوع کاربری)(شماره استعلام و تاریخ)(مساحت زمین بعد از بر اصلاحی )(مساحت طبق سند)(وضعیت زمین ) را در سیستم مشخص می کنیم .
اعلام ضابطه ها :
در این گزینه نیز جهت های مربوطه نقشه را مشخص می کنیم. مساحت پس از بر اصلاحی وضع موجود ، مساحت طبق سند ، کاربری ، تراکم و درصد ، کاربری موجود ، تراکم ، کد مرجع، کد محدوده خدمات ، نظریه کارشناس و... را در سیستم ثبت می کنیم.
که با این مشخصات کلی می توان در کنترل نقشه :
1- اصلاحی و تغییرات نقشه صورت می گیرد
2- صدور پروانه
3- افزایش بنا
4- صدور پایانکار
5- گواهی بهره برداری
6- پروانه تعمیرات
7- صدور گواهی استعلام از ادارات برق و بیمه صادر شود
که فعالیت آخر من در شهرداری بود.
پیشنهادات:
در شهرداری از قوانین خاصی پیروی می کنند که بسیار لازم و قابل قبول می باشد که در این مدت که من در آن بخش فعالیت نموده ام افراد بسیاری از قشرهای مختلف برای انجام کار به شهرداری آمده اند و هر شخصی مشکل خاصی داشت که با گذراندن مراحل خاصی که در آن بخش صورت گرفته بود می توانست مشکل خود را حل نماید و به کار ساختمانی خود ادامه دهد . پیشنهادم در این باره این است که با وجود افرادی با تجربه بیشتر در کار شهرسازی می توان سرعت کاری را افزایش داد و ارباب رجوع را راضی نمود.

گزارش کارآموزی شهرسازی در منطقه 2 گرگان در 54 صفحه ورد قابل ویرایش



مقدمه:
از انجا که بسیاری از مباحث در حیطه تئوری برای دانشجو بیان می گردد و هضم ان در کلاس های تئوری برای دانشجو تقریبا سخت و شاید هم ممکن نباشد لذا این دوره های کاراموزی می تواند تا حد بسیار زیادی دانشجو را در فهم و درک مسایل تئوری کمک نماید و همچنین باعث پیوند مسایل تئوری و اجرایی به خصوص در رشته ی معماری صرفا اجرایی گردد. همچنین این دوره کاراموزی دانشجو را با محیط کاری اینده و افراد و ایتم هایی که در اینده با ان برخورد دارد نیز اشنا می سازد نحوه برخورد با افراد مختلف و همکاران و... از مهمترین دستاوردهای این دوره می باشد.


آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن
برای گذراندن کارآموزی مکانی دولتی را انتخاب کرده ام که مربوط به رشته معماری هم می شود . یعنی شهرداری گرگان که در آن برای ساخت یک ساختمان مسکونی و یا با کاربری دیگر مجوز داده می شود .شهرداری مکانی پر رفت و آمد و پر دغدغه ای است . سر و کار زدن با ارباب رجوع و یا هر قشری از جامعه و رفتار درست با آنها بسیار مهم می باشد و کنترل کردن این فضاها بسیار مشکل می باشد به همین دلیل از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای کارمندهای خاص خودش است که د ارای تخصص و تجربه می باشند . در شهرداری فضاهایی از قبیل بخش شهرسازی و واحد عمران و بخش نوسازی و در آمد و دبیرخانه ، بانک ، اتاق معاونین و شهردار و غیره است
در این مکان باید برای برخورد درست با همکاران سنجیده تر رفتار کنیم . در شهرداری مسائلی قابل ذکر و مهم می باشد .
1- برای واحدهای زیر 75 متر مربع 5/12 متر مربع پارکینگ نیاز دارد
2- برای دو واحد که تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز است
3- برای واحدهای اداری به ازای هر 1 متر مربع 25 متر مربع پارکینگ نیاز دارد .
4- برای واحد تجاری و باب به ازای هر باب 25 متر تا 50 متر مربع پارکینگ
برای واحد آموزشسی به ازای هر 1 متر مربع متر مربع پارکینگ نیاز است .
برای واحدهایی در سایت اداری به ازای هر 15 متر مربع 25 مترمربع نیاز هستند .
برای واحدهای فرماتی به ازای هر 1 متر مربع 5/37 متر مربع پارکنیگ مورد قبول است .
و در اجرای طراحی و اجرای آسانسور برای ساختمانهای 4 طبقه و به بالا الزامی می باشد در معابر بالای 2 متر پنجره ساختمانها می بایستی دو جداره اجرا شود .
حداقل ارتفاع تجاری 3 متر می باشد .
در تجاری سطح معابر 12 الی 16 متر یک باب واحد تجاری و از 16 متر به بالا در واحد تجاری تا سقف 25% سطح اشغال و حداکثر 50 متر مربع مجاز است .
در جانمایی کلیه پلاکها رعایت 2/1 متر از پلاک ثبتی الزامی است ضمنا به منظور حفظ فاصله از پلاک ثبتی در سطوج نورگیرالزامی است .
رعایت حداقل 6 متر از پلاک ثبتی در مجتمع های بلند مرتبه سازه ای و 7 طبقه به بالا الزامی می باشد .
ارتفاع کنسول در معابر عمومی حداقل 5/4 متر می باشد .
سطح اشغال زیرزمین حداکثر 80% عرصه در تمام کاربریها بلامانع است .
از همه مهمتر کاربریهای ساختمان مورد بررسی می باشد .
کاربریها یعنی ساختمان های مورد استفاده چه قشری می شود . مسکونی ، اداری ، آموزشی ، خدماتی ، فضای سبز ، بهداشتی و...
کاربری اداری : به سه قسمت که شامل کاربری اداری محله، ناحیه و مرکز شهر تقسیم می شود . تراکم ساختن در سه مورد فوق به ترتیب 200% ، 220% و 240% تعداد طبقات به ترتیب 6 ،8 و 10 و سطح اشغال به ترتیب 45% ، 40% و 25% پیشنهاد شده است.
در اراضی شیب دار ارائه نقشه های دیوار محافظ و اجرای دیوار اجباری است . رعایت ضوابط ساخت مندرج در آیین نامه 2800ا لزامی است .
حداقل درز انقطاع در تراز هر طبقه برابر یک صدم ارتفاع آن تراز می باشد . معافیت تامین پارکنیگ برای واحدهای کوچک حداکثر تا دو واحد می باشد و علاوه بر آن می بایست پارکنیگ مورد نیاز تامین گردد .

طرح تفصیلی شهرداری گرگان :
( مقیاس 2000/1 کل سطح شهر گرگان با کاربری های مختلف)
مسکونی تراکم کم ، مسکونی تراکم متوسط ،مسکونی تراکم ویژه نهارخوران ، مسکونی تراکم قدیم ، آموزشی ، محور تجاری، مسکونی کارگاهی ، خدمات شهری ، خدمات حمل ونقل ، مسکونی آموزشی .
صنایع گردشگری، فضای سبز حریم ، فضای سبز عمومی ، اداری ،ورزشی ، درمانی ، بهداشت درمانی ، جهانگردی ، پذیرایی ، مذهبی.
در طرح تفصیلی به صورت نقشه مشخص شده به رنگهای مختلف و بافت قدیم و بافت جدید شهر را مشخص می کند و کاربری متن مورد بررسی را نمایش می دهد . در طرح تفصیلی شهر چگونگی کاربری هر ساختمان و تغییرات کاربری ها را بررسی می کنند و جریمه های لازم برای هر منطقه با کاربری معلوم شده را مشخص می نماید .
در خیابانهای با عرض بیش از 20 متر در صورتیکه احداث ساختمان غیرمسکونی باشد ، درمانی ،آموزشی ، ورزشی و تجمع های تجاری فرهنگی ، مذهبی ، جهانگردی پذیرایی مد نظر باشد . عقب نشینی حداقل 5 متر از بر خیابان الزامی است و در ساختمان دولتی و اداری به ترتیب در معابر بالای 20 متر و 10 متر ودر معابر کمتر از 20 متر 6 متر عقب نشینی از برخیابان می باشد .

آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات :
در شهر سازی گرگان اول در بخش شماردهی پرونده های جدید کار کردم و آشنایی با فرم های جدید و درخواست های افراد مختلف برای گرفتن صدور پروانه و یا عدم خلاف و گزارش بازدید که در سیستم آن بخش از سه قسمت (کلاسه دهی از طریق سیستم ) اطلاعات پرونده جدید ، اطلاعات پرونده و فرم درخواست ، اطلاعات مورد بازدید ، در تشکیل پرونده نیاز کد نوسازی ملک و اطلاعات ملک داشت . مثل سند و یا قولنامه ، آدرس ،کد پستی کاربری مربوطه، نوع مالکیت زمین ، نوع سند ، کد محدوده ، پلاک ثبتی ، نام مالک ، وضعیت مشاعی ساختمان را حتما در سیستم وارد می کردیم ..
در فرم درخواست پرونده باید شماره دبیرخانه و تاریخ آن و تاریخ نامه و شماره نامه و نام مالک و صاحب نامه و همینطور شماره دفترخانه ثبت می شد و در انتخای کار در سیستم کلید تایید می زدم و فرم درخواست در سیستم ثبت می شد .
اطلاعات مامور بازدید : یعنی در سیستم وقتی ارباب رجوه برای بازدید ساختمان خود نوبت گرفت باید در آن روز مامور بازدید خود را مشخص کند که با ثبت کردن در سیستم و نام مامور بازدید آن را ارسال می کنیم به سیستم خود مامور بازدید.
در مرحله دوم کارآموزی خود برای آشنایی با ساختمان و مراحل کار ساختمان سازی با مامور بازدید به بازدید از چند ساختمان و زمین بایر و ساختمان تخریب شده رفتم .
در هنگام بازدید و متر کشی از فضاهای مختلف زمین و ابعاد زمین و مساحت تقریبی زمین و یادداشت اعداد بدست آمده در بازدید و دیدن عملیات و پیشرفت ساختمان در مراحل مختلف کار بود . در بازدید از این مراحل و دیدن خلافی های ساختمان و نداشتن عدم صلاحیت در کار و تعطیل کردن کار از طریق مامور بازدید صورت می گرفت... که همراه با عکس و گزارش مامورد بازدید همراه بود .
در بخش آخر که فعالیت کردم بخش کنترل نقشه بود .
برای بدست آوردن زیربنای نقشه وپلانی که مورد بررسی بود بر اساس ضوابط به صورت زیر عمل می کردیم : بررسی کل مساحت نقشه البته با کسر کردن تراس و نورگیرها و راه پله .
برای واحدهای زیر 75 متر مربع پارکینگ نیاز دارد .
برای واحدهای بالای 75 متر مربع m25 پارکینگ نیاز نیست .
برای واحد تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز نیست .
برای واحدهای اداری به ازای هر متر مربع m 25 پارکینگ نیاز است .
برای واحدهای تجاری (باب) به ازای هر باب تا 50 متر مربع 25 متر مربع پارکینگ نیاز است .
اگر یک باب 51 متر مربع به بالا بود
برای واحدهای ورزشی به ازای هر 100 متر مربع پارکنیگ نیاز است .
برای واحدهای در سایت اداری به ازای هر 150 متر مربع 25متر مربع
برای واحدهای خدماتی به ازای هر 100 متر مربع 5/37 متر مربع پارکینگ نیاز است .
از کل مساحت کل مساحت تقریبی برای زیربنای مفید ساختمان بدست می آید که بامشخص کردن نیاز پارکنیگ و نیز عقب نشینی مورد نیاز و همینطور خلافی ها برای پیش آمدگی های ساختمان مشخص می شود و میزان تراکم ساختمان را نسبت به مساحت ساختمان محاسبه می کنند و سطح اشغال درصد آن معلوم می شود که دونوع تراکم وجود دارد یکی تراکم مبنا ( تراکم ها نیز بر اساس منطقه و حوزه مربوطه درصد دارد) و تراکم سقف که همگی در کنترل نقشه مورد استفاده قرار می گیرد.
در سیستم کنترل نقشه 3 گزینه وجود دارد:1- تایید نقشه 2- صدور پروانه 3- اعلام ضابطه ها .
تایید نقشه :
نیاز دارد به کد نوسازی و بعد از باز شدن صفحه مورد نیاز در سیستم مشخصات ملک را وارد کرده ، جهت های ساختمان توسط کروکی . مساحت کل زمین و طبق سند مساحت پس از براصلاحی ، منطقه مربوطه ، کاربری، کد محدوده ، تراکم ، درصد معلوم شده ، پلاک ثبتی و نظر کارشناس و...


صدور پروانه :
کد نوسازی وارد می کنیم و اطلاعات ملک مربوطه صفحه اش باز می شود و کروکی جدید ساختمان را می کشیم و شماره پروانه ، تاریخ صدور پروانه ، سطح اشغال ، بخش ثبتی ( توضیحات کنترل فنی )(توضیحات برهای) (ابعاد زمین )(نوع کاربری)(شماره استعلام و تاریخ)(مساحت زمین بعد از بر اصلاحی )(مساحت طبق سند)(وضعیت زمین ) را در سیستم مشخص می کنیم .
اعلام ضابطه ها :
در این گزینه نیز جهت های مربوطه نقشه را مشخص می کنیم. مساحت پس از بر اصلاحی وضع موجود ، مساحت طبق سند ، کاربری ، تراکم و درصد ، کاربری موجود ، تراکم ، کد مرجع، کد محدوده خدمات ، نظریه کارشناس و... را در سیستم ثبت می کنیم.
که با این مشخصات کلی می توان در کنترل نقشه :
1- اصلاحی و تغییرات نقشه صورت می گیرد
2- صدور پروانه
3- افزایش بنا
4- صدور پایانکار
5- گواهی بهره برداری
6- پروانه تعمیرات
7- صدور گواهی استعلام از ادارات برق و بیمه صادر شود
که فعالیت آخر من در شهرداری بود.
پیشنهادات:
در شهرداری از قوانین خاصی پیروی می کنند که بسیار لازم و قابل قبول می باشد که در این مدت که من در آن بخش فعالیت نموده ام افراد بسیاری از قشرهای مختلف برای انجام کار به شهرداری آمده اند و هر شخصی مشکل خاصی داشت که با گذراندن مراحل خاصی که در آن بخش صورت گرفته بود می توانست مشکل خود را حل نماید و به کار ساختمانی خود ادامه دهد . پیشنهادم در این باره این است که با وجود افرادی با تجربه بیشتر در کار شهرسازی می توان سرعت کاری را افزایش داد و ارباب رجوع را راضی نمود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد