پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

پروژه پایان نامه پروپوزال سمینار

بهترین پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌ها و سمینارها

بررسی طراحی پستKV 63 230 کرج و سیستم حفاظتی آن

بررسی طراحی پستKV 63 230 کرج و سیستم حفاظتی آن
دسته بندی برق
فرمت فایل docx
حجم فایل 2177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 370
بررسی طراحی پستKV 63 230 کرج و سیستم حفاظتی آن

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

بررسی طراحی پستKV 63 230 کرج و سیستم حفاظتی آن

پیشگفتار

فصل اول شاخص های مهم در طراحی یک پست فشار قوی

فصل دوم پست و انواع آن

فصل سوم کدگذاری تجهیزات

فصل چهارم آرایش فیزیکی ودیاگرام تک خطی

فصل پنجم شینه بندی

فصل ششم ایزولاسیون ایستگاههای فشار قوی

فصل هفتم اجزاء تشکیل دهنده یک پست فشار قوی

فصل هشتم کلید قدرت

فصل نهم سکسیونر

فصل دهم ترانسفورماتور

فصل یازدهم ترانسفورماتور زمین

فصل دوازدهم ترانسفورماتور ولتاژ

فصل سیزدهم ترانسفورماتور جریان

فصل چهاردهم برقگیر

فصل پانزدهم طراحی سیستم زمین پستهای فشار قوی

فصل شانزدهم حفاظت

فصل هفدهم روشنایی

امروزه می توان گفت که تمام وسایل صنعتی و خانگی و تجاری بطور مستقیم یا غیر مستقیم با انرژی الکتریکی سروکار دارند که نحوه تولید و توزیع این صنعت عظیم متضمن هزینه ها، نیروها و تخصص های مختلف است. یکی از مهمترین بخشهای صنعت برق همانا طراحی و احداث پست های فشار قوی می باشد که به علل گوناگون ضروری می نماید که از جملة این علتها :

1- مصارف صنعتی، خانگی و تجاری در تمام ساعات روز یکنواخت نمی باشند . بدین معنی‌که مصارف خانگی بیشتر در شبها مورد استفاده قرار می گیرند و مصارف تجاری بیشتر در ساعت روز و مصارف صنعتی به نسبه مصارف یکنواختی در طول شبانه روز دارند. این ناهمگونی مصارف در طول ساعات شبانه روز سبب می گردد که اگر بفرض شهری یا منطقه أی صنعتی باشد در تمام روز یکنواخت انرژی الکتریکی تولید می گردد. در حالیکه برای شهرها یا بخش هایی که عمدتاً مصارف روشنائی و خانگی دارند در ساعات شب، پیک تولید داشته باشند و در ساعات روز کمتر انرژی تولید گردد .

2- مراکز تولید برق (نیروگاهها) متضمن هزینه های ثابت و مخارج جاری که شامل هزینه های پرسنلی و استهلاک دستگاهها و سوخت مصرفی می باشد .

3- از آنجا که تولید انرژی الکتریکی بعواملی چون انرژی اولیه یعنی نیروی ( آب، سوخت، زغال، گازوئیل و غیره ) نیاز دارد بنابراین نیروگاهها برحسب میزان دسترسی به سوخت و انرژی های مختلف احداث می گردند. برای مثال نیروگاه آبی در جائیکه امکان ایجاد سد وجود دارد و نیروگاه بخار در نقاطی که نزدیک مراکز سوخت است ایجاد می‌گردد .

4- چون مراکز مصرف با توجه به آنچه که در مورد بند 3 توضیح داده شده عموماً در جوار مراکز تولید نیستند لذا لازم است برق بواصل دور منتقل شود. ولتاژ انتقالی با فاصله و قدرت مصرفی بستگی دارد. بطور کلی هر چقدر طول مسیر یا قدرت انتقالی بیشتر باشد ولتاژ بیشتر مورد نیاز است .

5- برای اینکه بتوان از انرژی الکتریکی که مورد نیاز مثلا"درنقطه A نمی باشد درمحل دیگری مانندB استفاده کرد لازم است که شبکه ارتباط دهنده ما مرکز تولید و مصرف مانند شبکه سراسری برق ایران وجود داشته باشد .

6- چون لازم است که از یک طرف در نقاط مختلف ( تولید، انتقال و توزیع ) ولتاژهای متفاوت داشته باشیم و از طرف دیگر شبکه ارتباطی وجود داشته باشد بنابراین مراکزی که این اعمال ( وصل کردن و تبدیل سطح ولتاژ هر نقطه با نقاط مختلف دیگر ) را بتوانند انجام دهند ضرورت پیدا می‌‌کند که این مراکز به پست های فشار قوی موسوم است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد